۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
توان صادرات مرغ را داریم/ ثبات بازار در مازندران
در گفتگو با بازار؛

توان صادرات مرغ را داریم/ ثبات بازار در مازندران

ساری- رمضانی، مسئول انجمن کشتارگاه های مازندران با اشاره به رشد دو برابری جوجه ریزی در استان گفت: توان صادرات مرغ را دارا هستیم.

یوسف رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زمانی صادرکننده مرغ در کشور بودیم، اظهار داشت: متاسفانه در مقطعی از سال قبل شاهد نوساناتی در بازار بودیم و برخی موارد بحث عرضه مرغ با کارت ملی نیز مطرح بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در برخی دوره ها پنج تا شش میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت می گرفت و امروز این میزان به دو برابر رسیده است، افزود: ضعف مدیریت از جمله دلایل نوسانات در تولید و عرضه مرغ بوده است.

وی با عنوان عنوان اینکه توان صادرات مرغ را در استان و کشور دارا هستیم، افزود: اگر نیازهای فرا روی مرغداران تامین شود نیاز به صف بندی و عرضه مرغ با کارت ملی نیست.

رمضانی گفت: با توجه به جوجه ریزی های صورت گرفته و در صورت برنامه ریزی ها و داشتن افق پنج ساله، قطعا نباید مشکلی در عرضه و توزیع مرغ داشته باشیم.

مسئول انجمن کشتارگاه های مازندران یادآور شد: اخیرا مشکلی در واردات جوجه یکروزه داشتیم که با رایزنی های صورت گرفته این مشکل به حداقل رسید و علاوه براین برای تامین نهاده ها از جمله سویا وذرت نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفت و بروز مشکل در بازار مرغ بعید به نظر می رسد.

وی گفت: با جوجه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود حدود شش ماه بازار مرغ با ثبات باشد و مشکلی نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha