۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
داخلی سازی ۸۵ درصد از قطعات یدکی نیروگاه‌های برق
مدیرکل دفتر فناوری نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی خبر داد

داخلی سازی ۸۵ درصد از قطعات یدکی نیروگاه‌های برق

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی از داخلی سازی ۸۵ درصد از قطعات یدکی نیروگاه‌های برق با اولویت بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش بازار، علی عیسی پور با بیان اینکه فقط ۱۵ درصد از قطعات یدکی وارد کشور می شود افزود: در پایان شهریورماه هر سال قطعات مورد نیاز نیروگاه ها مشخص و به شرکتهای سازنده ارسال می‌شود.

وی گفت: سال ۹۹ بیش از ۳۴۷ هزارو ۹۸۴ قطعه با اعتباری معادل ۳۰۹ میلیارد تومان داخلی سازی شده است، سال ۱۴۰۰ نیز ۳۶ قرارداد با اعتباری معادل ۲۹۵ میلیارد تومان برای ساخت داخل منعقد شد؛ در سال جاری نیز ۳۵۰ هزار قطعه از لوازم یدکی نیروگاهی داخلی سازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی ادامه داد: بخش عمده ای ساخت قطعات یدکی توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود که برخی از این شرکت‌ها قطعات مهمی را برای اولین بار در کشور تولید کرده اند.

عیسی پور افزود: همه ی نیروگاه های زیرمجموعه شرکت برق حرارتی مکلف به ارسال نیازهای خود به این شرکت هستند تا این قطعات پس از استعلام از سازندگان قطعات، در داخل کشور تولید و به نیروگاه ارسال شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha