۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

سال ها پیش فرایند تصفیه آب خانگی توسط فیلتر های معمولی انجام می شد. فیلتر هایی که جلوی ذرات معلق را می گرفتند و اجازه عبور نمی دادند رسوبات و گل و لای داخل آب باقی بمانند.

به گزارش بازار، سال ها پیش فرایند تصفیه آب خانگی توسط فیلتر های معمولی انجام می شد. فیلتر هایی که جلوی ذرات معلق را می گرفتند و اجازه عبور نمی دادند رسوبات و گل و لای داخل آب باقی بمانند. فیلتر ممبران تصفیه آب به یکی از مهم ترین اجزای دستگاه های تصفیه تبدیل شده است و دستگاه هایی که فیلتر ممبران دارند از هر نظر ایده آل هستند. برای داشتن آب سالم، تمیز و به صرفه، از شرکت های صنعتی و غیره صنعتی که در خصوص خرید فیلتر از الزامات در تصفیه آب صنعتی است می توانید خریداری کنید.

فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

در هنگام خرید تصفیه آب به این نکته باید توجه داشته باشید هر یک از تجهیزات تصفیه آب بسیار اهمیت دارد. هر یک از اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب صنعتی RO را بیشتر بشناسید تا بتوانید در هنگام خرید اطلاعات لازم را داشته باشید.

فیلتر ممبران پالایه سازان چیست؟

فیلتر ممبران یکی از اجزای اصلی در تصفیه آب به روش های مختلف مانند اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون است که تاثیر زیادی در حذف آلاینده های فیزیکی، بیولوژی و شیمیایی دارد. عملکرد ممبران در تصفیه آب بر پایه حذف مواد آلاینده به کمک نیمه غشای تراوا است و از ورود ناخالصی ها به بخش آب تصفیه شده جلوگیری می کند. غشا به نوعی ورق گفته می شود که مانند سلول های بدن اجازه ورود مواد و ذرات را دارند یا برخی اجازه ورود ندارند. فیلتر ممبران نوعی فیلتر است که از چند غشا یا ورقه های فیلتر تشکیل شده و با قرار گرفتن در اطراف لوله های پلاستیکی تنها اجازه عبور آب خالص را می دهند.

فیلتر ممبران پالایه سازان چه اجزایی دارد؟

در ساختار کلی فیلتر ممبران چند بخش وجود دارد که تضمین کننده درستی در عملکرد ممبران در تصفیه آب به شمار می روند. مهم ترین اجزای فیلتر ممبران شامل موارد زیر است.

  1. غشای نیمه تراوا
  2. مجرای فاضلاب
  3. مجرای آب

فیلتر ممبران پالایه سازان چه انواعی دارد؟

انواع فیلترها از نظر ویژگی های مختلف قابل تقسیم بندی هستند. فاکتورهایی که می توان بر اساس آنها ممبران را تقسیم بندی کرد نوعی دستگاه است که از آن استفاده میکنند.

انواع فیلترها ممبران شامل موارد گفته شده در زیر است.

فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

ممبران اسمز معکوس پالایه سازان

این نوع فیلتر در خود تجهیزاتی دارد که کاربرد فراوانی برای تصفیه آب آشامیدنی یا آب مورد نیاز در محیط های صنعتی از قبیل دیگر بخار از روش اسمز معکوس استفاده می شود. آب با ناخالصی های متعدد با فشار پمپ از این فیلتر عبور می کند و حجم زیادی از آلاینده های خود را از دست می دهد. موادی مانند نمک و یون، نیترات ها، سولفات ها، سرب، کلر و کلرامین موجود در آب با ممبران RO قابل حذف است و تاثیر زیادی بر کیفیت آب خروجی ایجاد خواهد شد.

ممبران اولترافیلتراسیون پالایه سازان

ممبران اولترافیلتراسیون بر پایه غشای نیمه تراوا است و برخلاف NF قادر به حذف یون ها و مولکول های کوچک در آب نمی باشد. این نوع ممبران در برابر کلر مقاومت بالایی دارد و به همین خاطر می توان برای شستشو و تمیز کردن آن از کلر استفاده کرد.

ممبران نانوفیلتراسیون پالایه سازان

ممبران موجود در دستگاه تصفیه آب به کمک نانو فیلتراسیون از دو بخش تشکیل شده اند که یک بخش نقش محافظ را برای دستگاه در برابر فشار ایفا می کند و بخش دیگر جدا کننده آب از ناخالصی ها است.

عملکرد فیلتر ممبران پالایه سازان در تصفیه آب چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد ممبران دارای دو بخش مجرای آب و مجرای فاضلاب است که در فرآیند تصفیه آب استفاده می شوند. در حالت کلی عملکرد فیلتر ممبران در تصفیه آب را در زیر توضیح خواهیم داد.

  • غشای نیمه تراوا بعد از قرار گرفتن در اطراف میله استوانه ای، درون محفظه ای به اسم هوزینگ فیلتر کارتریج قرار میگیرد. قرار گرفتن فیلتر درون این محفظه به نوع دستگاه تصفیه بستگی دارد.
  • آب وارد شده به درون هوزینگ به صورت چرخشی و اطراف فیلتر به چرخش در می آید. بر اثر چرخش آب در اطراف ممبران آب خالص و بدون آلودگی از منافذ کوچک غشا عبور می کند و وارد مجرای آب می شود این آب تصفیه شده است و از دستگاه خارج می شود.
  • آلاینده های مانند شیمیایی، باکتری ها، قارچ و آلاینده های فیزیکی امکان عبور از غشا را ندارند و وارد مجرای فاضلاب می شود. آب قرار گرفته در این بخش به عنوان فاضلاب از دستگاه خارج می شود.

با استفاده از این غشا در تصفیه آب آلاینده هایی که در ادامه خواهیم گفت را حذف می کند.

  • نمک های محلول و غیر محلول در آب
  • فلزات سنگین و سرطان زا موجود در آب
  • نیترات
  • باکتری ها و قارچ ها
  • هر نوع ذرات جامد معلق در آب با اندازه کمتر از یک نانو
  • حذف سختی آب مورد نیاز در دیگ بخار، بویلر و تجهیزات تصفیه آب بزرگ صنعتی

عمر فیلتر ممبران پالایه سازان چقدر است؟

تماس فیلتر با مواد آلاینده به مرور زمان باعث می شود عملکرد و کارایی آن کاهش پیدا کند. به همین دلیل لازم است به صورت مرتب نسبت به شستشو و تمیز کردن آن اقدام شود. چند عامل مهم به مرور زمان عمر ممبران را کاهش می دهد که از مهم ترین آنها می توان به میزان آلاینده های موجود در آب اشاره کرد. به همین دلیل است که در اغلب مواقع چند مرحله به عنوان پیش تصفیه در نظر گرفته می شود تا حجم زیادی از آلاینده ها حذف شده و ذرات ریز باقی مانده به کمک ممبران ها حذف شوند. علاوه بر این لازم است تا حد امکان از برخورد بیش از اندازه ممبران ها با کلر جلوگیری کند تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

دستگاه تصفیه آب ممبران برای سلامتی بدن و تمیز شدن آب کاربرد زیادی دارد و با رعایت نکات گفته شده می توانید عمر فیلتر ممبران را افزایش دهید تا آبی سالم را در محل مورد نظر خود داشته باشید.

قیمت فیلتر تصفیه آب ممبران پالایه سازان

ما بزرگترین تولید کننده و طراح فیلتر های ممبران، پلی پروپیلن، نخ تابیده، کربنی و سایر فیلتر های خاص و دستگاه های تصفیه آب با کیفیت هستیم. شما می توانید برای اطلاع از قیمت فیلتر تصفیه آب ، نحوه خرید و سفارش فیلتر تصفیه آب ممبران از مشاوران و کارشناسان پالایه سازان اطلاعات لازم را دریافت نمایید. تا بتوانید دستگاه و فیلتری با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

منبع: کارخانه تولید کننده فیلتر و دستگاه تصفیه آب پالایه سازان فرایند توس

کد خبر: ۱۴۵٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha