۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
الزام تولیدکنندگان به صادرات حداقل ۲۰ درصد از تولیدات منجر به ارتقا کیفیت لوازم خانگی می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

الزام تولیدکنندگان به صادرات حداقل ۲۰ درصد از تولیدات منجر به ارتقا کیفیت لوازم خانگی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس الزام تولیدکنندگان به صادرات حداقل ۲۰ درصد از تولیدات را یکی از راهکارهای ساماندهی صنعت لوازم خانگی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار، گفت: سیاست کشور ما حمایت از تولید داخل است، هرچند این سیاست درست و در راستای منافع ملی است اما منفعت‌طلبان و دلالانی که در پوست تولید وارد شدند، از این کلید واژه‌ها سوءاستفاده می‌کنند و به محض اینکه بازار به نفع تولید داخل شد، انحصار ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد انحصار در کالاها موجب کاهش کیفیت و افزایش قیمت محصولات می‌شود، افزود: اگرچه محدودیت واردات لوازم خانگی برای حمایت از تولید داخل، یکی از بهترین تصمیمات بود اما افرادی که به معنای واقعی تولیدکننده نیستند، به محض ایجاد انحصار بازار را بر هم زده و موجب آزار مصرف‌کننده به واسطه افزایش قیمت محصولات می‌شوند.

وی درباره راهکار جلوگیری از افزایش قیمت و ارتقا کیفیت لوازم خانگی داخلی، تصریح کرد: نخستین راهکار برای ساماندهی صنعت لوازم خانگی، الزام تولیدکنندگان به صادرات حداقل ۲۰ درصد تولیدات است با تحقق این امر محصولات داخلی در کلاس جهانی تولید خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دومین نیاز صنعت لوازم خانگی را واردات دانست و تصریح کرد: با واردات منطقی و عاقلانه، برای تولیدات داخلی رقیب ایجاد می‌شود در نتیجه بازار داخل از نظر قیمت تنظیم خواهد شد و امکان سوءاستفاده از فضای رقابتی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha