۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
برپایی ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر| صنایع دستی بوشهر به ۱۲ کشور صادر شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برپایی ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر| صنایع دستی بوشهر به ۱۲ کشور صادر شد

بوشهر- سجادی‌منش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از برپایی ۱۵ نمایشگاه صنایع دستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: صنایع دستی استان بوشهر به ۱۲ کشور جهان صادر شد.

اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود بهره می‌برد و بحمدالله در فروردین ماه سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده‌ایم و این روند تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توسعه صنایع دستی و استفاده از شیوه‌های فناورانه در دستور کار این مجموعه قرار دارد و سازماندهی مناسبی برای تحقق این مهم خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و با توجه به ارتباطات بین‌المللی و تسهیل شرایط صادرات محصولات تولیدی و دستی استان، امیدواریم امسال شاهد بهبود تولیدات و افزایش اشتغال در حوزه تولیدات دستی باشیم.

سجادی‌منش یادآور شد: خانه حصیر آبپخش از مراکز مهم صنایع دستی استان و کشور محسوب می‌شود و تقویت این مجموعه موجبات افزایش اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود که با مدیریت ارزشمند این مجموعه، شاهد اعتلای بیشتر خانه حصیر آبپخش هستیم.

وی بیان کرد: برپایی ۱۵ نمایشگاه بزرگ‌ تولیدات دستی در استان بوشهر از جمله برنامه‌هایی است که در یکماه اخیر محقق شده و درآمدزایی مناسبی نیز داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان صنایع دستی استان بوشهر خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در این راستا پرداخت شده و امسال نیز تسهیلات بیشتری پرداخت می‌شود.

سجادی‌منش ابراز داشت: صادرات محصولات تولیدی و دست‌بافته‌های هنرمندان استان از توفیقات ارزشمند یکسال اخیر استان بوشهر بوده و ۱.۲ میلیون دلار صنایع دستی به ۱۲ کشور جهان صادر کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha