۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تولید بیش از ۴ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

تولید بیش از ۴ هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: بیش از چهار هزار مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در استان اصفهان تولید می شود.

سیدرضا موتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مناطق بالقوه کشور برای توسعه انرژی های تجدید پذیر است، اظهار داشت: بهره مندی از حدود ۳۰۰ روز آفتاب و نور مستقیم خورشید باعث شده است که بتوان از انرژی خورشیدی به نحو مطلوب در این استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای برای ساخت پنج هزار واحد نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان منعقد شده است، ابراز داشت: دسترسی مردم به انرژی های پاک و تجدید نظر هم باعث صرفه اقتصادی برای دولت و هم برای مردم می شود.

استاندار اصفهان دسترسی آسان مردم به انرژی های تجدیدپذیر به خصوص انرژی خورشیدی را یادآور شد و تصریح کرد: در مورد ساخت پنج هزار واحد نیروگاه خورشیدی قرار است سرمایه و اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه برای تامین مالی این پروژه قرار است بخش دولتی ۶۰ درصد آورده مالی داشته باشد، گفت: ۴۰ درصد بقیه هم قرار است از طرف بخش خصوصی تامین شود.

مرتضوی با اشاره به ایجاد و تولید ۴۰ تا ۵۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان اصفهان گفت: در قالب تفاهم نامه های منعقد شده قرار است چهار هزار مگاوات برق از طریق انرژی های تجدیدپذیر در استان اصفهان تولید و با برنامه ریزی های انجام شده برای مصرف مردم عرضه شود.

جایگاه ممتاز استان اصفهان در تولید انرژیهای پاک و تجدید پذیر
وی با اشاره به جایگاه ممتاز استان اصفهان در تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر در سطح کشور افزود: هم اکنون استان اصفهان در رده نهم در سطح کشور قرار دارد که با افزایش حجم تولید انرژی های تجدیدپذیر شاهد ارتقای جایگاه استان در سطح کشور خواهیم بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه افزایش حجم تولید انرژی های تجدیدپذیر باعث تسهیل در ارائه موثر کمک های معیشتی به خانواده های آسیب پذیر و محروم نیز می شود، تاکید کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم ضمن ارائه خدمات مطلوب به مردم در زمینه تحقق فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به منظور وابستگی کمتر به نفت اقدامات موثری را انجام دهیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha