۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
ساخت ۵ هزار واحد نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان
معاون وزیر نیرو خبر داد؛

ساخت ۵ هزار واحد نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان

اصفهان - کمانی، معاون وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده است که امسال پنج هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان اصفهان ساخته شود.

محمود کمانی در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت قطع وابستگی به انرژی و درآمدهای نفت اظهار داشت: همه ما می دانیم که استخراج نفت روزی به پایان می رسد و از این رو باید طرح های جایگزین هم در زمینه تامین انرژی و هم تامین منابع مالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر یک راه حل مطمئن برای تامین انرژی است، ابراز داشت: استفاده از انرژی خورشیدی با توجه به اینکه مخاطرات کمتری نیز برای محیط زیست دارد توصیه تمام کارشناسان این حوزه است.

۳۰۰ روز در سال بهره مندی از تابش خورشید
معاون وزیر نیرو با اشاره به مناسب بودن و تنوع مناطق جغرافیایی استان اصفهان برای بهره مندی از انرژی خورشیدی تصریح کرد: این استان حدود ۳۰۰ روز از سال را بهره مند از تابش نور خورشید است و از این رو می توان با یک برنامه ریزی صحیح از این نعمت خدادادی بهترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم با حمایت های انجام شده امسال پنج هزار واحد نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان احداث شود، خاطرنشان کرد: تاکید دولت بر قطع وابستگی به انرژی های فسیلی است چراکه این انرژی ها هم تولیدشان هزینه بر است و هم باعث آلودگی محیط زیست می شود.

کمانی با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت سیزدهم وزیر نیرو وعده تحقق ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در سطح کشور را داده بود، گفت: هم اکنون مقدمات اولیه برای انجام این کار به شکلی موثر در استان اصفهان مهیا و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان حجم تولیدی انرژی خورشیدی در کشور افزون بر ۹۰۰ مگاوات است، تاکید کرد: بیش از ۱۰ هزار مگاوات هدف توسعه انرژی های تجدید پذیر در سطح کشور است.

تصویب تولید ۳ هزار مگاوات انرژی بادی
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه از مجموع هدف انرژی های تجدیدپذیر چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی است، اظهار داشت: سه هزار مگاوات از این انرژی هدف تجدیدپذیر هم مربوط به انرژی های بادی است که در شورای اقتصادی کشور نیز تصویب شده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha