۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
 کارآفرینان کسب و کارهای خرد در زنجان شناسنامه‌دار می‌شوند
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

کارآفرینان کسب و کارهای خرد در زنجان شناسنامه‌دار می‌شوند

زنجان- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: کارآفرینان کسب و کارهای خرد در استان شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش بازار و به نقل از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، طیب جعفری گفت: به منظور تسهیل در حمایت‌ها و ارائه کمک‌های بیشتر، کارآفرینان کسب و کارهای خرد در این استان شناسنامه دار می‌شوند.

وی از شناسایی نقاط بحرانی اشتغال در استان‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: روی این نقاط تمرکز بیشتری داریم و تلاشمان این است که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را به سمت حل مشکل نقاط بحرانی اشتغال در استان هدایت کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، به تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای اشتغال های خرد و خانگی حدود ۵۰۰ نوع مجوز صادر می‌کنیم که با تسهیلگری های ایجاد شده، فرآیند صدور آنها در بازه زمانی سه روزه انجام می‌شود.

جعفری گفت: در دو سه ماه پایانی سال گذشته با تسهیل در فرآیندها، به اندازه کل سال مجوز کسب و کارهای خانگی در استان صادر کردیم.

وی ابراز کرد: از این پس صدور مجوز برای مشاغل خرد و خانگی، پس از درخواست متقاضی و تکمیل فرم‌ در سامانه ثبت مجوز، حداکثر ظرف مدت سه روز انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های جدید وزارت متبوع، صدور مجوز برای مشاغل خرد و خانگی، پس از درخواست متقاضی و تکمیل فرم‌ در سامانه ثبت مجوز، حداکثر ظرف مدت سه روز از سوی دستگاه اجرایی مربوطه بررسی خواهد شد، گفت: در صورت عدم بررسی طرح در مدت زمان تعیین شده، مجوز بصورت خودکار صادر می‌شود این پروسه کاملا الکترونیکی و بدون حضور متقاضی انجام می‌شود و کارشناسان این حوزه نیز فقط نقش نظارتی دارند.

جعفری از انقعاد تفاهم نامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان برای ارائه خدمات مشاوره تخصصی به فعالان کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت : این خدمات که شامل خدمات بازاریابی نیز می شود برای افرادی که به راه اندازی کسب و کارهای خانگی و یا توسعه آنها اقدام می‌کنند، به صورت تخصصی ارائه می شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha