۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
۱۲ هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی فارس رسیدگی شد
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس:

۱۲ هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی فارس رسیدگی شد

شیراز- سرپرست اداره‌ کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در یکسال گذشته به ۱۲ هزار پرونده و دعاوی کارگری و کارفرمایی در این استان رسیدگی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی‌اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، وحید خداپرست از فعالیت ٥١ هیات تشخیص و ٢٧ هیات حل اختلاف در این استان خبرداد و افزود: از ١٢ هزار پرونده و دعاوی کارگری و کارفرمایی رسیدگی شده هشت هزار مورد آن مربوط به شیراز بوده است.

وی عنوان کرد: جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی استان فارس همواره در چارچوب قانون عمل نموده و مطالبات خود را نیز براساس این اصل مهم پیگیری کرده‌اند.

خداپرست احقاق حق را ماهیت اصلی مراجع حل اختلاف عنوان کرد و گفت: در نظام های مادی مبتنی بر تفکر مادی گرایی، تقابل کارگرو کارفرما امری معمول است اما در نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی همواره بر وحدت و همدلی تاکید شده است.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی کار بدون همکاری کارگر و کارفرما معنی ندارد و شراکت و همراهی این دو قشر به تحقق شعار سال که ازسوی رهبر معظم انقلاب تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده منجر خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه مردم با تصور اینکه حقشان ضایع شده به مراجع حل اختلاف مراجعه می‌کنند تا به دعوی آنها رسیدگی شود، افزود: نمایندگان کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف باید در چارچوب قانون برای احقاق حقوق این دو قشر تلاش کنند.

خداپرست تاکید کرد: اعضای این مراجع باید حفظ شان و منزلت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و این اصل مهم باید در تمام مراجع تشخیص و حل اختلاف استان فارس رعایت شود.

وی یکی از مهمترین مولفه‌های صدور رای عادلانه را مبتنی بر اشرافیت نمایندگان کارگر و کارفرما نسبت به قوانین و مقررات خصوصا قانون کار دانست و اظهار کرد: این اصل مهم با کسب علم و دانش لازم توسط این نمایندگان محقق خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: برنامه ریزی جامعی برای افزایش دانش و بروزرسانی اطلاعات نمایندگان این مجامع در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های انسانی ارزشمندی در مراجع استان فارس فعال هستند که به مراجع تشخیص و حل اختلاف این استان اعتبارداده اند که لازم است ضمن قدر دانستن تلاش این افراد گامی مهم در راستای انتقال تجربیات این قشر به نمایندگان جوان برداشته شود.

خداپرست با تاکید بر مساله اطلاع رسانی های ضروری به جامعه هدف گفت: برنامه آموزش و اطلاع رسانی حوزه روابط کار استان برای آگاهی کارگران و کارفرمایان فارس در حال تدوین است که در سال جاری با استفاده از رسانه های جمعی انجام خواهد شد.

وی خطاب به نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حاضر در این نشست گفت: حضور منظم در جلسات رسیدگی به دعاوی باید مدنظرهمه اعضاء باشد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار کرد: صدور آراء شوراهای حل اختلاف باید به صیانت از جامعه کارو تولید استان منجر شود و موضوعاتی مانند تولید، اشتغال و سرمایه اجتماعی باید در چارچوب قانون مدنظر باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha