۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
۴۱۰ شغل در حوزه دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد:

۴۱۰ شغل در حوزه دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است

یاسوج- رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۱۰ شغل در حوزه دانش بنیان در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید شمس الدین هاشمی ظهر پنج شنبه در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج افزود: در این راستا تعداد شرکت های دانش بنیان و خلاق در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷ شرکت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری استان نیز به ۶۵ واحد رسیده است، گفت: فروش محصولات فناورانه در استان نیز رشد چشمگیری داشته است.

هاشمی اظهار داشت: دانش و اطلاعات دو رکن اصلی اقتصاد دانش‌بنیان بوده که تولید و توزیع، مبتنی بر آن شکل‌گرفته و سرمایه‌گذاری در صنایع با محوریت دانش در آن موردتوجه است.

وی با بیان اینکه حرکت اقتصادها به سمت دانش‌بنیان شدن موجب افزایش توان رقابتی می‌شود، گفت: شرکت یا موسسه دانش بنیان، مجموعه یا سیستمی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می شود.

هاشمی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به اشتغالزایی و خودکفایی و افزایش تولید کمک می‌کند و تولید مبتنی بر دانش و ایده‌های نو راهکار توسعه اقتصاد و اشتغال در استان است.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha