۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها
معاون اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد

تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپای فعال در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، حامد منکرسی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال، برنامه‌های مفصلی را وزارت ارتباطات برای حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش بنیان در نظر گرفته است که یکی از این موارد تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی برای فعالان این حوزه است که در ۶ محور اصلی این تسهیلات ارائه می‌شود.

وی گفت: حوزه نخست مربوط به شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نیازمند نقدینگی برای ادامه و توسعه کار خود هستند که در همین ارتباط به ازای هر فرد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود که سقف این تسهیلات ۲ میلیارد تومان است.

منکرسی افزود:حوزه دوم به پلتفرم‌ها اختصاص دارد و ما برای حمایت از پلتفرم‌های فعال تسهیلاتی در نظر گرفته ایم که برای هر پلتفرم ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۳ میلیارد تومان برای صاحبان پلتفرم و ۷ میلیارد تومان برای عرضه کنندگان بر روی پلتفرم هاست. متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: حوزه سوم حمایتی ما مربوط به بخش آموزش است و بسیاری از کسب و کارها برای توانمندسازی نیروهای خودشان نیازمند صرف هزینه هستند تا آموزش‌ها را به افراد ارائه دهند و ما در همین خصوص به ازای هر نفر ۶۰ میلیون تومان و ۱۸ میلیون تومان هم کمک بلاعوض برای هر نفر در نظر گرفته‌ایم که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

منکرسی افزود: حوزه چهارم مربوط به کسب و کارهای سنتی است که قصد دارند به کسب و کارهای برخط تبدیل شوند و می‌توانند بعد از ارائه درخواست خود از این تسهیلات استفاده کنند که برای اشتغال هر فرد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

وی گفت: حوزه پنجم به حوزه سرمایه در گردش مربوط می‌شود چرا که بسیاری از شرکت‌ها قراردادهایی با سازمان‌ها دارند که اقساط آن را باید در مراحل اجرای طرح بپردازند و برای اینکه در طول انجام طرح بتوانند نیروهای خود را پشتیبانی کنند ما تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش به آن‌ها می‌دهیم که سقف این تسهیلات ۳ میلیارد تومان برای این شرکت‌هایی است که با دستگاه‌های دولتی قرارداد دارند.

منکرسی افزود: حوزه ششم برای حمایت از طرح‌های ملی است که ما شش طرح ملی را در این حوزه در نظر گرفته ایم که این طرح‌ها در حوزه فضایی ً و شرکت‌های دانش‌بنیان این عرصه است و در خصوص فناوری‌های مبتنی بر پهپادها و صنایع دیگر هم که به شکل فضاپایه تعریف شده‌اند ما تسهیلاتی ارائه می‌کنیم.

وی گفت: نرخ تسهیلات برای استان‌های کم‌برخوردار ۱۰ درصد و سایر استان‌ها ۱۱ درصد است و منابع را میان دو بانک عامل ملی و پست‌بانک توزیع کرده‌ایم تا متقاضیان با سرعت بیشتری بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

منکرسی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این طرح برای ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد کند که با توجه به نامگذاری سال، طرح قابل توجهی برای تحقق اهداف این شعار است.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه این سامانه به نشانی Tavanafarin.ito.gov.ir مراجعه کنند که توضیحات تکمیلی در خصوص همه این طرح‌ها در این سامانه ذکر شده است و همه فرآیند درخواست اعطای تسهیلات به صورت برخط در این سامانه قابل استفاده است و اگر سوال و ابهامی هم بود متقاضیان به صورت مجازی و تلفنی می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha