۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
مقایسه پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال

مقایسه پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال

موضوعی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم تفاوت پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال است.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: موضوعی که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم تفاوت پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال است. با استفاده از پرفکت مانی روابط اقتصادی و تجاری بین المللی بسیار آسان گردید. سیستم پرداخت الکترونیکی پرفکت مانی یک سیستم پرداخت در سطح جهانی است. امکان تبدیل ارزها به یکدیگر با استفاده از این سیستم فراهم شده است. ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین نیز همانند پرفکت مانی به عنوان واسطه گر محسوب می شوند.جهت خرید پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی به سایت perfectfa.com مراجعه کنید.

اصلی ترین تفاوت پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال در این است که هر کدام دارای هویتی جداگانه هستند. هر دو سیستم پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال به عنوان یک واسطه مالی به کار می روند. اما مکانیسم و شیوه کار هر کدام متفاوت از دیگری است. تمرکز مهم ترین اصطلاحی است که تفاوت میان این دو را ایجاد کرده است.

بررسی تمرکز و تاثیرات آن روی روابط مالی

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت بین پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال هویت آنهاست. به منظور درک بهتر این موضوع می خواهیم بدانیم شیوه کار هر یک از سیستم های پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال چگونه است.

مدیریت سیستم پرفکت مانی به عهده شرکت زوریخ سوئیس است. یکی از امکاناتی که این شرکت با راه اندازی صرافی مجاز از طریق در دسترس قرار دادن پلتفرم های آنلاین کسب می کند امکان تبدیل دارایی ها به دیگر ارزهای معتبر نظیر دلار و یورو است.

ارزهای دیجیتال کاملا غیرمتمرکز طراحی شده اند و این یک موضوع مهم و قابل توجه در رابطه با آنهاست. دلیل آن برنامه ریزی ارزهای دیجیتال توسط سیستم غیرمتمرکز بلاک چین است. بلاک چین یک سیستمی است که به دلیل استفاده از فناوری غیرمتمرکز اطلاعات آن توسط هیچ فردی قابل دسترسی نیست و توسط هیچ سازمان، شرکت یا گروهی کنترل و یا اداره نمی گردد. این در حالی است که سیستم پرفکت مانی کارکردی متمرکز دارد. در این سیستم تمامی اطلاعات کاربران در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته است. شبکه بلاک چین به دلیل غیرمتمرکز بودن امنیت اطلاعات کاربران را تامین می کند.

افرادی که از واسطه های مالی نظیر پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، با توجه به ساده تر بودن مکانیسم ارزهای دیجیتال و حفظ امنیت کاربران ترجیح می دهند از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. با وجود اینکه هر دو سیستم پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال هدفی مشابه را دنبال می کنند اما روش کار هر یک متفاوت است.

بررسی تفاوت ارزش ذاتی پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال

می خواهیم بدانیم در بین سیستم پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال کدام یک بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است؟ به عبارت دیگر کاربران در سطح جهان ترجیح می دهند از کدام روش استفاده کنند؟

ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین فقط یک واسطه مالی نیستند و کاربردهای زیادی در دنیای کریپتوکارنسی دارند. زیرا در دنیای امروز همانند دلار و یورو بیت کوین نیز به عنوان یک ارز جهانی شناخته می شود. هر چه تعداد کاربران این ارز افزایش یابد ارزش آن نیز افزایش خواهد یافت. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید. یکی از جهش های مثبت ارز بیت کوین درست زمانی بود که شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا اعلام کرد خودروهای خود را با ارز بیت کوین به فروش می رساند. این رویداد یکی از مهم ترین اتفاقات در رشد ارز بیت کوین به شمار می رود.

این در حالی است که پرفکت مانی تنها به عنوان یک واسط مالی عمل کرده و یا به عبارت دیگر یک صرافی آنلاین محسوب می گردد که تنها برای تبدیل دارایی به یورو و دلار مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم پرفکت مانی از اعتبار بیت کوین برخوردار نیست. دلیل آن این است که پرفکت مانی خود را هم سطح ارزهایی نظیر دلار و یورو نمی داند. در حال حاضر پرفکت مانی قابلیت تبدیل ارز دیجیتال بیت کوین را به قابلیت های خود افزوده است.

خلاصه مطالب

با وجود اینکه پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال هر دو به عنوان واسط مالی به شمار می روند اما تفاوت های عمده ای از نظر کاربردی و بنیادی با یکدیگر دارند. هر کدام از آنها از جایگاه ویژه ای برخوردارند و امکان استفاده از هیچ کدام به جای دیگری وجود ندارد.

یکی از مهم ترین امکانات پرفکت مانی قابلیت تبدیل دارایی های ریالی به دیگر ارزها نظیر بیت کوین و سایر ارزهای بین المللی است. این قابلیت توسط هیچ یک از ارزهای دیجیتال قابل ارائه به کاربران نیست.

هر یک از مکانیسم های مالی دارای کارکرد اختصاصی خود هستند. بهترین راه برای کسب موفقیت آشنایی با مکانیسم ها و شیوه استفاده منطقی در موقعیت های مناسب از آنهاست.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha