۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
۱۷۳ قطعه صنعت خودرو در گیلان تولید می شود
رئیس سازمان صمت گیلان:

۱۷۳ قطعه صنعت خودرو در گیلان تولید می شود

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: گیلان با وجود بیش از ۱۰ شرکت فعال و فناور در زمینه قطعات خودرو با تنوع بیش از ۱۷۳ قطعه کوچک و بزرگ انواع خودرو، بخش بزرگی از نیاز خودروسازان کشور را پوشش می دهد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از کارخانه دانش بنیان و فناور در زمینه تولید قطعات خودرو در شهر صنعتی رشت که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان انجام شد اظهار داشت: گیلان با وجود بیش از ۱۰ شرکت فعال و فناور در زمینه قطعات خودرو با تنوع بیش از ۱۷۳ قطعه کوچک و بزرگ انواع خودرو، بخش بزرگی از نیاز خودروسازان کشور را پوشش می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان افزود: هم اکنون در صنعت قطعه سازی استان بیش از ۳۰۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی جهت تشویق این واحد ها جهت ایجاد طرح های توسعه ای داریم که زمینه اشغال مضاعف این واحد ها را در پی خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود از لزوم حمایت جدی از این صنعت سخن گفت و افزود: این صنعت با تکیه بر توان داخلی و مهندسین مجرب کشور؛ با تولید قطعات با کیفیت داخلی قابل رقابت با مشابه خارجی توانسته است در بسیاری از قطعات ما را از واردات و خروج ارز بی‌نیاز کند.

پورحیدری با اشاره به موفقیت قطعه‌سازان گیلانی به تولید جعبه فرمان برقی خودرو برای نخستین بار در کشور تشریح کرد: صنایع قطعه سازی گیلان در ارزیابی تامین قطعات خودروسازان در تراز اولی ها قرار دارند و به طور مثال ۹۰ درصد جعبه فرمان برقی خودرو و کمک فنر دو خودروساز بزرگ کشور را تامین می کنند تا در شرایط تحریمی مجبور به واردات با دشواری های فراوان نباشند.

رئیس سازمان صمت گیلان عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را علیرغم فروش بالای خودروسازان، بی مهری و ظلم بزرگ بر این صنعت پرتوان دانست و تصریح کرد: مطالبات قطعه‌سازان گیلانی را از جانب وزارت به صورت جدی پیگیری خواهم کرد تا این صنعت پویا دچار معضل نقدینگی و کاهش انگیزه نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته یکی از برنامه های مهم وزارت صمت گسترش نظام تامین مالی زنجیره ای است که می تواند راهکاری مناسب جهت برطرف نمودن مطالبات انباشته در زنجیره تامین صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو سازی باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha