۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
شرکت «قزل دانش» نهاوند تولیدکننده ۴۰ درصد تخم چشم زده قزل آلا در کشور
سرپرست شیلات استان همدان اعلام کرد:

شرکت «قزل دانش» نهاوند تولیدکننده ۴۰ درصد تخم چشم زده قزل آلا در کشور

همدان - سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شرکت پرورش ماهی «قزل دانش» نهاوند ۴۰ درصد تخم چشم زده ماهی قزل آلای کشور را تولید می کند.

به گزارش بازار، جعفر کاویانی دلشاد یکی از اولویت‌های امسال را فعال سازی و راه اندازی واحد شرکت قزل دانش نهاوند عنوان کرد در اواخر سال گذشته معاون وزیر نیز از این واحد بازدید داشت.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه شرکت قزل دانش نهاوند تولید ۴۰ درصد تخم چشم زده ماهی قزل آلا در کشور را داراست و این واحد از طرح‌های مهم و تاثیرگذار به شمار می‌رود،اضافه کرد: این واحد در سال ۹۲ و ۹۳ رکوردهایی داشته و حتی تولید ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و ۲۰۰ تن گوشت ماهی را علاوه بر تولید ۴۰ درصد تخم چشم زده کشور دارا بوده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحد علاوه بر ارزآوری از ورود ویروس‌های VHS و عوامل میکروبی به کشور جلوگیری شده و تولیدکنندگان با فراغ بال بیشتری از این بچه ماهی‌ها و تخم چشم زده استفاده خواهند کرد.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین از تدوین برنامه‌های لازم در بحث شیلات استان همدان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: صدور پروانه و بیمه ماهیان زینتی و ماهیان گرمابی و سردآبی از جمله این برنامه‌های تدوین شده به شمار می‌رود.

کاویانی دلشاد با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای پرورش دهندگان ماهی و آبزیان استان همدان در سال جاری، عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت بچه ماهی و خوراک ماهی یکی از برنامه‌های امسال مد نظر مدیریت شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان کمک از مسئولین در پرداخت سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی برای واحدهای راکد استان خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha