۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
تعاونی‌ها حوزه چرم و فرش دستباف همدان را حمایت کنند
معاون استاندار همدان:

تعاونی‌ها حوزه چرم و فرش دستباف همدان را حمایت کنند

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: تعاونی ها باید پای کار بیایند و حوزه چرم و فرش دستباف همدان که شهرت جهانی دارد را حمایت کنند.

به گزارش بازار؛ ظاهر پورمجاهد در جلسه کمیته فرش استان همدان افزود: صنعت فرش استان همدان ظرفیت قابل توجهی در اشتغال آفرینی و ارز آوری دارد و برای توسعه آن از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت و حمایت می‌کنیم.

وی باتاکید بر اینکه قدمت تاریخی و نقش و نگار فرش همدان منحصربه فرد است اما تا کنون برای توسعه آن کوتاهی شده است بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه های مرتبط برای راه اندازی خانه خلاق فرش تاکید کرد.

وی گفت: مشکلات پیش روی صنعت فرش دستباف باید برداشته و مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی صنایع مرتبط با فرش در استان همدان هموار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای باید در کنار سایر دستگاه ها کمک حال توسعه فرش همدان باشد، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی یکی از شاخصه های توسعه صنعت فرش دستباف است که باید با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان، تعداد دوره های آموزشی و کیفیت ارائه آموزش های تخصصی فرش بافی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه استاندار همدان تاکید ویژه ای برای توسعه صنعت چرم و فرش استان دارد، ادامه داد: تولید خلاقانه موجب بهره مندی بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش در استان همدان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: تعاونی ها باید پای کار بیایند و حوزه چرم و فرش دستباف همدان که شهرت جهانی دارد را حمایت کنند.

پورمجاهد افزود: سال ۱۴۰۱ برای افزایش کیفیت نخ، رنگرزی، طرح و در نهایت توسعه بازار فرش دستباف همدان برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha