۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
استفاده از درآمد ماینینگ ارز دیجیتال برای توسعه زیرساخت های شهری
اقدام مبتکرانه یک شهر آرژانتینی؛

استفاده از درآمد ماینینگ ارز دیجیتال برای توسعه زیرساخت های شهری

شهرداری سرودینو آرژآنتین در اقدام نوآورانه اعلام کرد که قصد دارد به منظور تامین مالی پروژه های زیرساختی شهری خود اقدام به مایننیگ ارزهای دیجیتال کند.

به گزارش بازار، شهرداری سرودینو آرژانتین در اقدام نوآورانه اعلام کرد که قصد دارد به منظور تامین مالی پروژه های زیرساختی شهری خود اقدام به مایننیگ یا همان استخراج ارزهای دیجیتال کند.

بر اساس این گزارش، شهردار سرودینو که حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارد، ضمن تایید این خبر اعلام کرد که تاکنون اقدام به خرید شش کارت گرافیک مورد نیاز برای دستگاه های ماینر کرده و همچنین قرار است در آینده نزدیک، سایر قطعات مورد نیاز ماینرها را نیز تامین کند.

«خوآن پیو درودتا» همچنین با تاکید بر اینکه این اقدام هیچ گونه ریسکی در بر نخواهد داشت، تاکید کرد که جامعه مدنی سرودیتو از این اقدام شهرداری حمایت کرده اند.

گفته می شود شهر سرودیتو نیز مانند بسیاری از شهرهای کوچک آرژانتین، در طول دوران پاندمی کرونا متحمل هزینه های سنگین و در نتیجه تورم افسار گسیخته شد که اکنون برای تامین بودجه لازم جهت توسعه و تعمیر زیرساخت های شهری خود دچار مشکل جدی شده است.

شهرداری سرودیتو به ویژه قرار است از درآمد حاصل از ماینینگ برای تعمیر و توسعه زیرساخت های بخش راه آهن شهری و حومه این شهر استفاده کند.

شهردار سرودیتو در عین حال تاکید کرد از آنجاکه قرار نیست هیچگونه خرید مستقیم ارز دیجیتال توسط مقامات شهری انجام شود، لذا نوسان شدید بازار رمزارزها نیز بر نتیجه کار تاثیر نخواهد گذاشت. وی در عین حال مشخص نکرد که قرار است کدام یک ارز ارزهای دیجیتال را در این شهر استخراج کنند.

شهرداری سرودیتو همچنین معتقد است می توان با درآمد حاصل از استخراج رمزارزها، مالیات وضع شده از سوی دولت مرکزی را پرداخت کرد و دیگر مشکلات ناشی از کمبود بودجه، پرداخت مالیات های دولتی را به تعویق نخواهد انداخت.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha