۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تشکیل ستاد تجارت خارجی در آذربایجان شرقی و توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای اوراسیا
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تشکیل ستاد تجارت خارجی در آذربایجان شرقی و توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای اوراسیا

تبریز- کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد تجارت خارجی در این استان و توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خبر داد.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص توسعه مراودات استان آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: این موضوع از طریق تشکیل ستاد تجارت خارجی در استان با هدف توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کشورهای همسایه و عضو اتحادیه اوراسیا و شناسایی نیازهای وارداتی کشورهای همسایه و متقابلاً شناسایی ظرفیت‌های صادراتی استان با هدف توسعه صادرات درحال انجام است.

وی از شناساندن ظرفیت‌های استان برای افزایش سرمایه گذاری خارجی و شناسایی چالش‌ها و مشکلات موجود در تجارت استان با کشورهای همسایه در ستاد تجارت خارجی آذربایجان شرقی خبرداد.

کلامی در خصوص اقدامات معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری طی سال گذشته نیز گفت: بازنگری و تدوین برنامه اقتصادی استان که از محور اصلی این برنامه می‌توان به بهبود فضای امر تولید، پشتیبانی و رفع موانع واحدهای تولیدی، حمایت در جهت تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام در دست اجرا، جلوگیری از توقف واحدهای تولیدی، بازگردانی به چرخه تولید واحدهای صنعتی راکد و بسترسازی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان در امر تولید اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی و توسعه طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن نیز خبرداد.

کلامی سپس از افزایش ظرفیت بهره برداری از معادن و فعال سازی معادن راکد از طریق پشتیبانی حداکثری و مانع زدایی خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای افزایش صادرات و تسهیل فرآیندها و توسعه زیرساخت های تجاری و لجستیک و نظارت هوشمندانه بر نظام تولید و توزیع و مصرف در حوزه کشاورزی جزو اولویت‌های ما است.

وی سپس از توجه به افزایش مهارت‌های شغلیِ فعالان بخش از طریق آموزش‌های مهارتی، افزایش ضریب نفوذ دانش، ارتقا توانمندی‌ها در بخش کشاورزی، توجه ویژه به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، ایجاد ظرفیت جدید در بخش کشاورزی و تمرکز جدی بر تکمیل زنجیره ارزش در تمامی بخش‌ها خبرداد.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha