۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
تدوین آیین نامه اجرایی تبصره (۲) قانون مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی
معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرد

تدوین آیین نامه اجرایی تبصره (۲) قانون مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه اجرایی تبصره (۲) قانون مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی در یکصد و هفتاد و ششمین نشست شورای‌ عالی حفاظت فنی تدوین شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صد و هفتاد و ششمین نشست شورای‌ عالی حفاظت فنی (نخستین نشست شورا در سال ۱۴۰۱) به ریاست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

«علی حسین رعیتی فرد» معاون روابط کار و رئیس شورای عالی حفاظت فنی در ابتدای این نشست با تقدیر از تلاش های اعضا در سال گذشته، بر لزوم برنامه ریزی منسجم در خصوص چشم انداز سال جدید تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت مصوبات این شورا در کمک به تحقق شعار سال، گفت: دبیرخانه شورای عالی حفاظت فنی باید به صورت مستمر در این خصوص اقدامات شایسته ای داشته باشد.

رعیتی فرد با اشاره به مقاوله‌نامه‌ ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۵۵) سازمان بین المللی کار گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته الحاق به این مقاوله نامه در دستور کار شورای عالی حفاظت فنی قرار گرفت و مطالعات امکانسنجی الحاق به مقاوله نامه مذکور و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انجام و اجرای آن توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است.

علی مظفری مدیرکل بازرسی کار با تشریح تاریخچه تصویب مقاوله‌نامه‌ ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۵۵) سازمان بین‌المللی کار، مقاوله نامه شماره۱۵۵ را در زمره استانداردها یا مقاوله نامه‌های فنی برشمرد که در صورت تصویب آن در مجمع عمومی سال جاری سازمان بین المللی کار این مقاوله نامه به مقاوله نامه‌های بنیادین کار اضافه خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید شورای عالی حفاظت فنی پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون مقاوله نامه را ظرف مدت ۶ ماه تهیه و این آیین نامه برای طی مراحل تصویب در هیأت وزیران توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیأت دولت ارسال شود.

در پایان نشست پیش‌نویس آیین نامه مذکور طرح و مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و با اعمال نظرات و پیشنهادات اصلاحی تصویب شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha