۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
۱۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب صفادشت هزینه شد
مدیرعامل آبفای استان تهران:

۱۲۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب صفادشت هزینه شد

ملارد- مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: ۱۲۰میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب صفادشت هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا بختیاری پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صفادشت که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: مسکن مهر صفادشت در فاصله چهار کیلومتری شهر صفادشت قرار دارد و حدود ۵۰ هزار واحد در این محل ساخته شده است.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب صفادشت شامل دو کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب به علاوه یک تصفیه خانه به ظرفیت هفت هزار و ۸۰۰ متر مکعب است، گفت: این واحد در طی شبانه روز فعال است و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای شبکه هزینه شده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران عنوان داشت: از ویژگی‌های تصفیه خانه صفادشت پیشرفته بودن این طرح عمرانی است که دارای هوادهی گسترده و قابلیت حذف ازت و فسفر همزمان را دارد و پسابی که از این تصفیه خانه تولید می‌شود هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت غیر غذایی مورد استفاده می‌باشد.

بختیاری بیان داشت: مسکن مهر این منطقه به دلیل بالا بودن سطح سنگ کف امکانی که فاضلاب آن به صورت سنتی دفع شود وجود ندارد و باید بلافاصله این پروژه اجرا و تصفیه خانه به بهره برداری می‌رسید که این مهم امروز اجرا شد.

کد خبر: ۱۴٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha