۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد| معطل ماندن ایجاد حمل‌ونقل بین المللی
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان:

همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد| معطل ماندن ایجاد حمل‌ونقل بین المللی

همدان - رئیس اتاق بازرگانی استان همدان گفت: همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد و باید مکانی در بیرون از شهر و جایی که دسترسی خودروهای سنگین به آن راحت باشد، برای پایانه صادراتی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی اصغر زبردست صبح چهارشنبه در کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در رابطه با تعیین ماهیت محصولات صادراتی از سوی اداره گمرک و سازمان بازرسی با اشاره به اینکه زمانی که تولید کننده اقدام به تولید کالایی می‌کند، پروانه بهره برداری با یک مشخصات معلوم را دریافت می‌کند، اظهار کرد: وقتی مشخصات و ماهیت معلوم و مشخص است و استاندارد آن اجباری نیست، چرا گمرک و استاندارد در تهران تعیین ماهیت را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای تعیین ماهیت چرا باید تولید کننده یا صادر کننده نسبت به تعیین ماهیت محصول خود اقدام کنند، ادامه داد: استاندارد اگر هم می‌خواهد تعیین ماهیت انجام دهد باید رندمی این کار را انجام دهد.

تولید کنندگان زیادی در استان همدان وجود ندارد و گمرک نمی‌تواند در همدان آزمایشگاه خاص ایجاد کند

زبردست در رابطه با ایجاد آزمایشگاه با بیان اینکه در استان همدان تولید کنندگان زیادی وجود ندارند و گمرک نمی‌تواند در همدان آزمایشگاه خاص ایجاد کند، افزود: ایجاد آزمایشگاه خاص هزینه بر است و تشکلات خاص خود را می‌خواهد درحالی که در اراک همه کارخانه‌ها شیمیایی و نفتی هستند و راحت تر تجزیه و تحلیل انجام می‌دهند.

همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد| معطل ماندن ایجاد حمل‌ونقل بین المللی

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه این‌ موضوع که اطمینان پیدا شود کالای صادراتی همان کالا است و محصول دیگری نیست، اقدامی درست است، اضافه کرد: تولید کننده دارای پروانه بهره برداری باید خود بداند کالایی که که می فروشد چگونه است.

وی در رابطه با موضوع قیمت گذاری کالاها نیز با اشاره به اینکه به این موضوع در جلسات مختلف پرداخته شده است، بیان کرد: گمرک بارها مطرح کرده که انجمن صنفی باید درخواست بدهد و قیمت خود را مشخص کند و گمرک براساس قیمتی که انجمن داده قیمت را تعیین می‌کنند.

صادرکنندگان قیمت واقعی محصول صادراتی خود را اعلام کنند
زبردست با تاکید بر اینکه صادر کنندگان باید قیمت واقعی محصول صادراتی خود را اعلام کنند تا اتاق بازرگانی هم پیگیری کند، ادامه داد: در تمام کالاهای صادراتی باید انجمن طی نامه ای اعلام کند که قیمت کارشناسی شده گمرک واقعی نبوده؛ کاری که انجمن سیب زمینی انجام داده است.

وی در ادامه به موضوع حمل و نقل بین المللی پرداخت و با اشاره به اینکه کمیته حمل و نقل دو سال پیگیر ایجاد حمل ونقل بین المللی است و اما هیچ اتفاقی نیفتاده است، افزود: سریع اتمام حجت کنید که اگر این کار در همدان شدنی نیست ما در کمیسیون توسعه صادرات تهران، از شرکت‌های بین المللی دعوت کنیم به همدان‌ نمایندگی بدهند.

باید آمار کلی کالاهای صادراتی را داشته باشیم تا شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بسنجند و به همدان نمایندگی بدهند

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه باید آمار کلی کالاهای صادراتی را داشته باشیم تا شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بسنجند و به همدان نمایندگی بدهند، اضافه کرد: در رابطه با موضوع پایانه‌ها استان همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد و باید محلی در بیرون شهر و جایی که دسترسی خودروهای سنگین به آن راحت باشد، برای پایانه صادراتی در نظر گرفته شود.

همدان توان باراندازی صادراتی خوبی دارد| معطل ماندن ایجاد حمل‌ونقل بین المللی

وی با تاکید بر اینکه گروهی باید محل ایجاد پایانه صادراتی را جانمایی و بعد مطالعه و طرحی درست ارائه کنند، ادامه داد: سرمایه گذار را ما تامین می‌کنیم و هیچ جای نگرانی برای سرمایه گذار وجود ندارد.

نماینده شرکت سیمان‌ هگمتان نیز در ادامه با اشاره به اینکه محصول صادراتی شرکت سیمان هگمتان فقط کلینکر است، اظهار کرد: کلینکر ماده نهایی محصول کارخانه ما است.

کلینکر جایگزین صادرات سیمان شده است
غیایی با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری کلینکر را جزو مواد خام آورده اند، ادامه داد: در تمام دنیا به دلیل رطوبت پذیری دیگر صادرات این محصول انجام نمی‌شود و کلینکر جایگزین شده است.

وی با اشاره به اینکه کلینکر سیمان پخته شده است و ماده نهایی محصول تولیدی شرکت سیمان هگمتان است، افزود: تاکنون برای صادرات کلینکر از معافیت مالیاتی استفاده می کردیم که امسال این معافیت مالیاتی برداشته شده است چراکه جزو مواد خام شناخته شده و این کارشناسی اشتباه بوده است.

زبر دست در رابطه با مشکل صادراتی کیلینکر سیمان هگمتان نیز تاکید کرد: انجمن سیمان کشور یک انجمن قوی و پیگیر است و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجمن توافق کنند تا پس از طرح موضوع بررسی آن به مجلس برود.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha