۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
رئیس جمهور تمهیدات لازم را برای معیشت مردم در صورت حذف ارز ترجیحی بیاندیشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رئیس جمهور تمهیدات لازم را برای معیشت مردم در صورت حذف ارز ترجیحی بیاندیشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: از ریاست جمهور می خواهم اگر چنانچه بنای حذف ارز ترجیحی را دارند تمهیدات لازم برای معیشت و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: گمرک بازرگان بزرگترین مرز زمینی و اقتصادی ترین مسیر ترانزیتی ایران و اروپا و سه راه ایواوغلی تا مرز بازرگان این پل ارتباطی آسیا و اروپا و مسیر منحصر به فرد ترانزیتی زمینی پس از ۴۲ سال همواره فاقد آزاد راه و بزرگراه بود. حتی در طرح کریدور جنوب به غرب یعنی از بندر امام در خوزستان تا بازرگان قطعه سه راه ایواوغلی تا بازرگان مورد غفلت و فراموشی واقع شده بود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس بیان کرد: امروز می خواهم به اطلاع مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت و رانندگان ترانزیت ایران و اروپا خبر مسرت بخشی را اطلاع رسانی کنم، طرح سه راه ایواوغلی تا گیت یعنی دروازه ورودی منطقه آزاد با پیگیری های مستمر اینجانب از مجلس نهم تا به امروز و با مساعدت و عنایت ریاست مجلس و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه با تصویب به موقع ماده ۲۳ و عنایت ویژه ریاست کمیسیون تلفیق پس از ۴۲ سال از انقلاب ردیف ملی گرفت. این مورد جز مطالبات به حق مردم شریف منطقه بود که در اثر بی توجهی و غفلت مسئولین وقت خسارت های زیادی به مردم منطقه وارد شده است. ناگفته نماند از مسیر ۱۱۵ کیلومتری قبلا حدودا ۵۰ کیلومتر به همت منطقه آزاد ماکو تبدیل بزرگراه شده و مابقی همانطور مانده بود.

وی افزود: وزیر نیرو کشاورزان شهرستان حوزه انتخابیه امسال به علت خشکسالی و نبود آب زراعی در پشت سد ماکو کشت پاییزه نداشتند یعنی به آنها اجازه داده نشد و مردم این شهرها اغلب از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند، آقای وزیر تکلیف مردم چیست؟ از طرفی متاسفانه باراش سالانه در شمال استان آذربایجان غربی به نسبت جنوب استان به شدت کاهش یافته و آب موجود در پشت سد ماکو به شدت نگران کننده است، وزیر تمهیدات و برنامه کاری برای کشاورزان منطقه چیست؟ از وزیر نیرو می خواهم ستاد بحران را در حوزه انتخابیه اینجانب فعال و تدابیر لازم را اتخاذ کند.

علی پور اظهار داشت: وزیر کشاورزی اغلب مردم چالدران از طریق دامداری امرارمعاش می کنند به علت خشکسالی و طولانی شدن زمستان علوفه دامداران چالدران به اتمام رسیده و قادر به نگهداری دام های خود نیستند حتی هفته گذشته برابر گزارش هواشناسی بارش پراکنده برف را در شهرستان چالدران داشتیم. آقای وزیر به داد دامداران حوزه انتخابیه بنده برسید با صدور دستور ویژه باز پرداخت تسهیلات دامداران و کشاورزان را به تعلیق بیاندازید و به آنها فرصت دهید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: از ریاست جمهور می خواهم اگر چنانچه بنای حذف ارز ترجیحی را دارند تمهیدات لازم برای معیشت و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم داشته باشد از ابتدای سال جدید افزایش قیمت کالاها همچنان ادامه دارد از دولت می خواهم با نظارت و کنترل اجازه ندهد فشار بیش از پیش بر مردم ایران وارد شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha