۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در جریان روند صادرات
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در جریان روند صادرات

بیرجند-مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بابیان اینکه روند سرمایه گذاریها رو به جلو است گفت: ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و پارک علم فناوری در روند سرمایه گذاری و صادرات استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین زارعی ظهرسه شنبه در دیدار با سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی وسایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برقرار است و نسبت به استانهای مجاور وضعیت قابل قبولی داریم.

وی با بیان اینکه در سایت مرکزی باتوجه به زیرساختهایی که دارد سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: در سایت مرزی هم ۹۹ درصد زیر ساخت ها فراهم شده است.

زارعی ادامه داد:دولت به منظور تامین آب، خط انتقال آب را از فاصله ۳۵ کیلومتری تا مرز ا اجرا کرده و در بازدید چند روز گذشته معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در خصوص خط انتقال گاز به سایت مرزی مطرح شد که در دستور کار قرار گرفت و ۱۲ کیلومتر باقی مانده است.

وی بیان داشت: یکی از مباحثی که دنبال می شود این است که بتوانیم در آینده برق و گاز را به افغانستان هم صادر کنیم تا در خاک افغانستان ثبات برق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص جاده هم از سربیشه تا ماهیرود اتفاقات خوبی رقم خورده است، بیان کرد: همچنین از مرز تا فراه که در حال آسفالت است و نشان میدهد خراسان جنوبی برای مرز و فعالیتهای مرزی اهمیت زیادی قائل است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه از آغاز به کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی ۵ سال سپری می‌شود اما فعالیتها گسترده و نظم بخشیده شده است گفت: مرز پیشانی برای کشور و استان است که امید است با همراهی های خوبی که استاندار دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش صادرات و واردات باشیم.

وی گفت: تلاش داریم با پارک علم فناوری استان دیداری داشته باشیم و اعلام آمادگی می کنیم تا در موضوعات مختلفی که بتواند سبب توسعه صادرات ما به کشور افغانستان شود ورود پیدا کنیم و از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان بهره بگیریم.

زارعی با اشاره به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرکزی بیرجند ۷۳۹ هکتار زیرساختها به راحتی برای سرمایه گذاران فراهم است، گفت: هر فردی در این سایت سرمایه گذاری کند از معافیتهای مالیاتی حقوق گمرکی برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با شرایطی که فراهم کردیم سرمایه گذار برای صدور مجوز درگیر بروکراسی اداری نمی شود و ظرف مدت ۷۲ ساعت برای او مجوزها را صادر می کنیم.

واحدهای دارای ایده از صندوق توسعه ملی میتوانند تسهیلات دریافت کنند
سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار منطقه ویژه اقتصادی را بازویی قوی برای توسعه استان خراسان جنوبی دانست گفت:یکی از مشکلاتی که همواره وجود دارد این است که اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاران روند سختی دارد.

مجتبی شریعتی فر بیان داشت: در این راستا طبق درخواستی به وزارت کشور پیشنهادات خود را اعلام کردیم تا براساس بند الف تبصره ۱۸ اعلام کردیم که شرایطی رقم خورد تا تسهیلات برای سرمایه گذاران هم اعطا شود.

وی با اشاره به دیدار استاندار و سرپرست دفتر جذب وسرمایه گذاری استانداری با رئیس صندوق توسعه ملی بیان داشت:با توجه به این دیدار صحبتهای خوبی بین استاندار و رئیس صندوق توسعه ملی رقم خورد و استان میتواند با طرح‌هایی که ارائه میکند منابع ارزی خوبی برای کمک دریافت کند.

شریعتی فر اعلام کرد: هر واحد و سرمایه گذاری که دارای طرح و ایده باشد و نیاز به کمک داشته باشد میتواند با ارائه طرح و برنامه به ما مراجعه کند ما هم پیگیر جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شد ستاد راهبری شعار سال با محوریت معاونت اقتصادی تشکیل شود که در این ستاد منطقه ویژه اقتصادی نقش مهمی دارد و میتواند کمکهای زیادی انجام دهد.

وی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان با شرکتهای دانش بنیان ارتباط برقرار کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha