۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
افزایش ۴۰ درصدی سفرهای ریلی به جنوب در نوروز ۱۴۰۱
مدیرکل راه آهن جنوب اعلام کرد

افزایش ۴۰ درصدی سفرهای ریلی به جنوب در نوروز ۱۴۰۱

مدیر کل راه آهن جنوب از جابجایی ۸۲ هزار و ۴۳۲ مسافر از طریق قطار طی تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش حدود ۴۰ درصدی همراه شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم درویش‌زاده، درباره تعداد مسافرانی که از طریق اداره کل راه آهن جنوب در ایام نوروز تردد کرده‌اند، گفت: ورودی مسافر قطارهای سراسری در تعطیلات نوروز، ۴۱ هزار و ۴۶۴ نفر و خروجی این مسافران نیز ۴۰ هزار و ۹۶۸ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مسافران جابجا شده در سال گذشته به ۵۹ هزار نفر رسید که نوروز سال جاری این رقم با افزایش ۲۳ هزار و ۴۳۲ نفری همراه شده است.

درویش‌زاده در ادامه از اعزام و قبول روزانه ۵ رام قطار سراسری از راه آهن جنوب خبر داد و گفت: طی مدت بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ که ایام پیک سفرهای نوروزی محسوب می‌شود، مجموعا ۱۶۶ رام قطار از طریق اداره کل راه آهن جنوب اعزام و قبول شده‌اند.

مدیر کل راه آهن جنوب همچنین درباره تعداد قطارهای محلی نیز گفت: ۲ رام قطار رفت و برگشت به خرمشهر، ۴ رام قطار رفت و برگشت به اندیمشک و ۴ رام قطار رفت و برگشت به ماهشهر طی این مدت تردد داشته‌اند.

وی ادامه داد: مجموعا ۲۱۰ رام قطار رفت و برگشت حومه‌ای در ایام پیک نوروز ۱۴۰۱ از اداره کل راه آهن جنوب وارد یا خارج شده‌اند.

درویش‌زاده میزان تاخیر از مبداء قطارها در راه آهن کرمان را حدود ۲۵ ثانیه اعلام کرد و افزود: شاهد کاهش ۵۹ درصدی تاخیرها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته بودیم.

مدیر کل راه آهن جنوب میزان افزایش ورودی مسافر در ایام نوروز را نسبت به سال قبل ۴۳ درصد و میزان افزایش تعداد خروجی مسافر را نیز ۳۷ درصد اعلام کرد.

وی همچنین از افزایش ۸۶ درصدی تعداد مسافران حومه‌ای در نوروز سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha