۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
گرد و خاک، مهمان ۲ روز آینده اکثر استانهای کشور
کارشناس سازمان هواشناسی:

گرد و خاک، مهمان ۲ روز آینده اکثر استانهای کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال گرد و خاک از مرزهای غربی به استانهای غرب کشور در دو روز آینده خبر داد و گفت: این امر منجر به افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا در اکثر استانهای کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: ابتدا نوار غربی کشور شامل استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر با این پدیده روبرو خواهند شد و به تدریج استانهای داخلی در نیمه غربی و مرکزی از جمله استانهای آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مرکزی، لرستان، قم، تهران، قزوین، البرز، سمنان، اصفهان، فارس و بخش هایی از استانهای کرمان و یزد نیز با گرد و خاک روبرو می شوند.

وی افزود: همچنین وزش باد نسبتا شدید در این مناطق، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد داخلی را بویژه در بخش های مرکزی تقویت خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد گرم جنوبی در سواحل خزر و استانهای گیلان و اردبیل خبر داد و گفت: این امر منجر به افزایش دما در این استانها خواهد شد اما از فردا با شمالی شدن جریان ها از میزان دمای هوا کاسته خواهد شد.

ضرابی با پیش بینی بارش های پراکنده در استانهای واقع در البرز و زاگرس مرکزی افزود: آبهای خلیج فارس هم مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha