۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
«خانه احسان» در ۵ محله آسیب پذیر گلستان راه اندازی می شود
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان:

«خانه احسان» در ۵ محله آسیب پذیر گلستان راه اندازی می شود

گرگان- سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از راه اندازی خانه احسان در پنج محله آسیب پذیر استان خبرداد.

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در کشور اجرا شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راستا ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر را که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند، به عنوان پایلوت انتخاب کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان افزود: سهم گلستان در این طرح پنج محله حاشیه شهر است که بنا داریم اقداماتی را در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات با کودکان و نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ عملیاتی کنیم.

سلمان زاده بیان کرد: در وهله اول، منطقه را پهنه‌بندی کرده و برای هر کدام مسئولانی از نیروهای مردمی انتخاب می‌کنیم که اشراف و اطلاعات کاملی نسبت به محله خود دارند.

وی اضافه کرد: در راستای این طرح، خانه به خانه و پلاک به پلاک، مشکلات و معضلات منطقه را احصا و اطلاعات و داده‌های لازم را به دست می‌آوریم تا متناسب با آن افراد نیازمند را شناسایی کرده و بتوانیم خدماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان عنوان کرد: محور ما استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های مردمی فعال در منطقه است تا محلات را به وسیله خود مردم پشتیبانی کرده و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف توانمند سازیم.

سلمان زاده ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برنامه‌ریزی کرده در بحث سلامت آن مناطق هم ورود کند تا موضوعات مربوط به غربال گری و پزشک خانواده را با همکاری هلال‌ احمر انجام دهد.

سلمان زاده اضافه کرد: همچنین با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد بنا داریم که کودکان زیر ۱۲ سال را که بیمار هستند و برای تامین نیازهای پزشکی و اقلام دارویی خود مشکل دارند را شناسایی و حمایت لازم از آن‌ها انجام شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha