۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
تولید ۳۹۰ هزار تن شیر خام طی سال گذشته در آذربایجان غربی
معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

تولید ۳۹۰ هزار تن شیر خام طی سال گذشته در آذربایجان غربی

ارومیه- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید ۳۹۰ هزار تن شیر خام در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، داود قربان نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۰ هزار تن شیر خام در استان تولید شده است، گفت: استان با کسب رتبه هشتم کشوری تولید شیر در حدود چهار درصد از میزان تولید شیر کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف شیر در استان ۱۲۱ کیلوگرم در وضعیت عادی است که با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و همجمه های غیر علمی و غیر واقع و تعطیلی رستوران ها و مراکز خدماتی در حال حاضر روزانه حدود ۲۰۰ تن مازاد مصرف داریم.

قربان نژاد افزود: بخشی از این شیر مازاد بر مصرف، تبدیل به شیر خشک و بخشی هم در سیستم های سنتی تبدیل به پنیر می شود که این میزان تولید مازاد بر مصرف، نسبت به حالت عادی کاهش یافته و باعث کاهش قیمت شیر خریداری شده از دامداران نیز شده است.

وی با بیان اینکه شیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و توانایی بدن را مقابل بیماری ها افزایش می دهد، گفت: در واقع، پروتئین شیر در کنار پروتئین گوشت و تخم مرغ نقش خوبی در افزایش سیستم ایمنی دارد.

قربان نژاد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه اکید ما این است که مردم به تبلیغات سوء توجه نداشته باشند و مصرف شیر را متوقف نکنند.

کد خبر: ۱۴٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha