۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
ریزش قیمت دلار در برابر فرانک سوئیس| ادامه احتمالی اوج گیری CHF
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش قیمت دلار در برابر فرانک سوئیس| ادامه احتمالی اوج گیری CHF

با افزایش ارزش فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا، قیمت جفت ارز USD/CHF در معاملات امروز به ۰.۹۳۰۵ رسید.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز USD/CHF در یک ساعت گذشته بیش از ۳۰ پیپ کاهش یافته و به ۰.۹۳۰۵ رسید که پایین ترین سطح از چهارشنبه گذشته به حساب می آید. این جفت همچنان در نزدیکی سطوح پایین باقی مانده و مجددا محدوده قیمت ۰.۹۳۰۰/۰۵ را مجددا آزمایش خواهد کرد.

گفته می شود ریزش قیمت USD/CHF در بحبوحه افزایش قدرت فرانک سوئیس روی داده و احتمال ادامه این روند نیز وجود دارد.

دلیل این ریزش در حقیت، افزایش قدرت فرانک سوئیس است که حتی منجر به افزایش ارزش بازار سهام شرکت های بزرگ اروپایی و البته ریزش سهام وال استرین و همچنین نزدک آمریکا نیز شده است. با افزایش قدرت فرانک سوئیس، بازارهای اروپایی به طور متوسط ۰.۴۵ درصد سقوط کرده و این در حالیست که بازدهی ۱۰ ساله اوراق قرضه آمریکا به ۲.۷۸۶٪ کاهش یافته است.

شاخص دلار آمریکا نیز با ۰.۰۹% افزایش به ۹۹.۹۲ رسید که دلیل آن نیز فروش اوراق بهادار در آمریکا بود. البته این پایان کار نیست و قرار است روز سه شنبه (به وقت آمریکا)، داده های کلیدی تورم در ایالات متحده منتشر شود.

ریزش قیمت دلار در برابر فرانک سوئیس| ادامه احتمالی اوج گیری CHF


بازگشت USD/CHF به زیر محدوده ۲۰-SMA
جفت ارز USD/CHF نسبت به روز جمعه ۳۰ پیپ کاهش یافته است. این بدترین عملکرد در بیش از یک هفته اخیر است. اکنون، قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه بازگشته که نشان دهنده ضعف قیمت در آینده است. سطح حمایت بعدی برای این جفت ارز نیز در نقطه ۰.۹۲۹۰ قرار دارد.

اما در صورت حرکن جفت ارز مذکور به فاز صعودی، بسته شدن روزانه بالای ۰.۹۳۵۰ به خصوص اگر دلار منطقه مقاومت ۰.۹۳۷۵ را نیز بشکند، می تواند درها را برای ادامه روند افزایش قیمت باز کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha