۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
متناسب نبودن تولید خودرو با نیاز داخلی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

متناسب نبودن تولید خودرو با نیاز داخلی

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نیاز سالانه کشور به خودرو ۲ میلیون دستگاه است، ولی ورود ۵۰ تا ۶۰ خودرو مطابق مصوب مجلس کمک می‌کند تا فضایی باز شود تا خودرسازان داخلی بدانند که ما منتظر آن‌ها نخواهیم ماند.

به گزارش بازار، الله وردی دهقانی با انتقاد از اینکه دهه‌ها سال است بازار داخلی را روی خودروهای خارجی بسته ایم و خودروسازان ما هم از نظر کمی و کیفی نتوانستند پاسخگوی مردم و بازار باشند افزود: هم اکنون ما نزدیک به ۵ میلیون خودروی فرسوده درکشور داریم که تقاضا برای تامینشان رقم بزرگی است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این وضع و شرایط بدی که بر خودروسازان ما مخصوصا دوخودروساز بزرگ حاکم است اجازه نخواهد داد که این خودروسازان بتوانند این مشکلات را مرتفع کنندو به روز شوند.

وی ادامه داد: حتی خودروهایی که الان به بازار می‌آید با طراحی مناسب در هر صد کیلومتر زیر ۴ لیتر سوخت مصرف می‌کنند، ولی خودروهای تولید داخلی ما حداقل ۸ لیتر بر کیلومتر مصرف می‌کنند ضمن آنکه استانداردهای ایمنی را رعایت نمی‌کنند و هم از نظر تیراژ تولید که به اندازه تقاضا نیست و باعث می‌شود قیمت‌ها بالا رود.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: همانند سایر کالاها که هم در داخل تولید و حمایت می‌شوند و هم کمبودها را برای تنظیم بازار از بیرون وارد می‌کنیم این خودرو و صنعت خودرو هم به این سمت حرکت کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha