۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
آمادگی نیشکر فارابی برای تامین شکر دارویی مورد نیاز کشور
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی خبر داد

آمادگی نیشکر فارابی برای تامین شکر دارویی مورد نیاز کشور

اهواز- مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی از توان این شرکت برای تامین نیاز شکر دارویی کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی کشت و صنعت نیشکر فارابی، جمال سعودی اظهار کرد: این شرکت تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است که توانسته گام مهمی در راستای خودکفایی کشور و بی‌نیازی از واردات شکر دارویی بردارد.

وی نیاز کشور به شکر دارویی را ۱۲ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: کارخانه شکر دارویی فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار تن شکر دارویی در این شرکت تولید می‌شود که امیدواریم با حمایت‌ها و پیگیری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز این ظرفیت افزایش یابد.

سعودی ادامه داد: شکر دارویی از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت توسعه نیشکر است که در دنیا شرکت‌های محدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل این محصول را تولید می‌کنند که با بهره برداری از کارخانه شکر دارویی، ایران نیز در رده تولید کنندگان مهم این محصول در دنیا قرار گرفته است.

وی از تولید شکر دارویی و تامین نیاز شرکت‌های داروساز از سوی نیشکر فارابی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، این محصول دارویی در نیشکر فارابی، تولید شده است که جای قدردانی دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر فارابی در ادامه بر الزام صنایع دارویی برای استفاده از شکر دارویی تاکید کرد و افزود: برای حل این مسئله مکاتبات و پیگیری‌هایی با وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی کشور انجام می‌دهیم تا صنایع دارویی کشور به استفاده از این محصول دارویی ملزم شوند.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha