۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
 کنترل قیمت‌ها نیازمند فعال شدن میادین میوه و تره‌بار است
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

کنترل قیمت‌ها نیازمند فعال شدن میادین میوه و تره‌بار است

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای کنترل قیمت‌ها باید میادین میوه و تره‌بار فعال شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احسان عسکری در جمع خبرنگاران افزود: میوه‌جات، سبزیجات، خشکبار و حبوبات ۱۲ درصد از هزینه‌های خانوار را شامل می شوند و برای اینکه بتوانیم کنترلی بر قیمت میوه و تره‌بار داشته باشیم، میدان میوه و تره‌بار را راه‌اندازی کردیم.

وی بیان داشت: دهدشت چنین میدانی ندارد و میدان گچساران هم حال و هوای خوبی ندارد و در یاسوج نیز یک تبانی و مافیای خیلی سنگینی را در برابر آن شکل داده‌اند.

عسکری اظهار داشت: در بخش پوشاک و کفش که ۱۰ درصد از هزینه آماری خانوار را به خود اختصاص داده، قرار شد برای کفش با تبریز هماهنگی‌هایی داشته باشیم و قیمت‌ها را بر اساس قیمت‌های تبریز تعدیل کنیم.

وی افزود: ساختاری که بر اقتصاد ایران و کهگیلویه و بویراحمد حاکم است، نظام بازار است و در نظام بازار مدیریت دولت مقداری کمرنگ است.

عسکری تصریح کرد: در بخش شن و ماسه قریب به ۱۰ روز و ۱۵ روز است که شن و ماسه قریب به ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده و این افزایش ناشی از رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است که عملاً دست ما را بسته است.

وی افزود: رایزنی‌هایی با وزارت کشور و قوه قضائیه انجام داده‌ایم که از این حوزه عبور کنیم و ما قول‌های مساعدی را گرفته‌ایم و قیمت‌ها را به قیمت‌های اولیه البته با ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهیم رساند و قاطعانه از آن دفاع خواهیم کرد و هر کس بخواهد جلوی قانون بایستد مشمول مجازات خواهد شد. ‌

کد خبر: ۱۴۴٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha