۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
۵ تصفیه خانه جدید در استان همدان ساخته می شود
معاون آبفای همدان:

۵ تصفیه خانه جدید در استان همدان ساخته می شود

همدان - معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از فعال بودن ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در این استان خبر داد و گفت: پنج تصفیه خانه نیز در دست ساخت است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حسین آذرتکین با اشاره به تصفیه خانه های فعال فاضلاب در شهرهای استان همدان گفت: در حال حاضر علاوه بر ۱۰ تصفیه خانه فعال پنج تصفیه خانه نیز در روستاهای ابرو، یلفان، آبرومند، حسین آباد ناظم و شهر کرفس در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه کنترل فرآیند و بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب استان مطابق با استانداردهای مصارف صنعتی و کشاورزی در دست انجام است گفت: بر همین اساس، تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال در زمستان ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

آذرتکین همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور کاهش اثرات کم آبی بر سطح منابع آبی موجود گفت: در همین راستا بر اساس توافقات انجام شده، پساب تولید شده در تصفیه خانه فاضلاب همدان به حجم ۱۲ میلیون مترمکعب در سال به نیروگاه شهید مفتح همدان در حال انتقال است.

آذرتکین افزود: ۶۳۰ هزار متر مکعب در سال از این پساب نیز به صنایع پتروشیمی هگمتانه در حال انتقال است که این اقدام تاکنون منجر به کاهش برداشت منابع آب زیرزمینی و به تبع آن کاهش اثرات منفی زیست محیطی در سالهای آتی خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha