۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
۹۸۰ گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد در قزوین صادر شد
مدیرکل استاندارد قزوین خبر داد:

۹۸۰ گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد در قزوین صادر شد

قزوین - مدیرکل استاندارد قزوین گفت: سال گذشته ۹۸۰ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی به کشور در این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد قزوین، سیروس صارمی ضمن بیان اینکه ۹۸۰ گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی با استاندارد در قزوین صادر شد، اظهار داشت: این گواهینامه ها پس از بازدید و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد از محصولات وارداتی صادر شده است.

وی افزود: کالاهای وارداتی پس از ورود به کشور و گمرک، باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند و سپس ترخیص شده و مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: در سال گذشته همچنین ۳۹۶ فقره گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی با استاندارد در قزوین صادر شد.

وی اظهار داشت: این گواهینامه برای انواع محصولات صادراتی از جمله مواد شوینده، محصولات پلاستیکی، شیشه، محصولات شیمیایی مواد غذایی خام و فرآوری شده و ... صادر شد.

صارمی یادآور شد: گواهینامه های صادراتی و وارداتی پس از فرایند نمونه برداری و آزمون روی نمونه کالاها و محصولاتی که قرار است به خارج صادرات شوند و همچنین کالاهایی که به گمرک وارد و قرار است در بازار داخل مورد مصرف قرار گیرند، صادر می شود.

مدیرکل استاندارد قزوین خاطرنشان کرد: اجازه ترخیص کالاهای صادراتی نامرغوب تاثیر منفی بر فرایند صادرات کالاهای داخلی می گذارد و از سویی دیگر ترخیص کالاهای وارداتی غیراستاندارد نیز سلامت و ایمنی هموطنان را به مخاطره می اندازد بنابراین استاندارد با بررسی این کالاها و انطباق آنها با استاندارد تلاش می کند تا کالاهای مرغوب ایرانی به بازارهای بین المللی راه یافته و همچنین کالاهایی استاندارد و مرغوب به بازار داخلی وارد شده و در اختیار هموطنان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha