۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
ضرورت واقعی‌تر شدن نقش بازار سرمایه در هدایت سرمایه‌ها به چرخه تولید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد

ضرورت واقعی‌تر شدن نقش بازار سرمایه در هدایت سرمایه‌ها به چرخه تولید

اگر سرمایه‌های مردم به حوزه تولید هدایت نشود و افزایش تولید، کیفیت و توسعه اتفاق نیفتد، فعالیت بازار سرمایه همانند کار بانکداری وارد چرخه بنگاه‌داری می‌شود و این عین خروج از وظایف ذاتی‌ آن است.

به گزارش بازار به نقل از ایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه باید شکل واقعی خود را پیدا کند گفت: بازار سرمایه نباید شکل و یا مدل دیگری از بانکداری باشد زیرا متاسفانه بانکداری در کشور از قاعده خود خارج شده و کار تصدی‌گری و سرمایه‌گذاری می‌کند.

لطف الله سیاهکلی در این باره افزود: بانکداری نباید کارهای غیرمرتبط با فعالیت خود انجام داده و به کار دلالی و یا واسطه‌گری بپردازد.

وی عنوان کرد: بانک‌ها به عنوان یکی از مهمترین مراجع، وظیفه جمع آوری و انباشت نقدینگی در سطح کشور را برعهده دارند و مهمتر از آن باید تخصیص بهینه این منابع و تزریق آن به اقتصاد کشور را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه اظهار کرد: توجه به تولید داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین هدایت این حجم از نقدینگی به سمت بخش‌های مولد کشور می‌تواند در راستای افزایش تولید و بهره‌وری کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور کند. بنابراین تخصیص بهینه و هدایت این حجم از نقدینگی به سمت تولید باعث رونق اقتصادی و در نتیجه آثار مثبت این اقدام بر تمام ارکان اقتصادی کشور نمایان خواهد شد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند. بانک حق ندارد با سرمایه مردم به کار دلالی در بخش ارز و زمین و غیره بپردازد.

این نماینده تصریح کرد: خوشبختانه بازار سرمایه مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری می‌کند تا آن سرمایه‌ها به سوی حوزه تولید هدایت شوند. زیرا کار بازار سرمایه واسطی بین سرمایه‌دار و تولیدکننده است و اگر سرمایه‌های مردم به حوزه تولید هدایت نشود و توسعه، افزایش تولید و کیفیت بالا را به دنبال نداشته باشد، کار بازار همانند کار بانکداری خواهد بود.

سیاهکلی در پایان با بیان اینکه در بازار سرمایه کار واسطه‌ای برای رشد تولید بسیار مهم است، گفت: بازار سرمایه نیازمند نظارت هوشمند توسط مسئولان عالی رتبه کشور است تا سرمایه‌های مردم به سوی حوزه تولید هدایت شوند وگرنه شاهد لطمه خوردن بازار خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha