۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تولید ۶۵ درصد از گوشت قرمز کشور در بخش پرواربندی
رئیس شورای تامین‎کنندگان دام عنوان کرد

تولید ۶۵ درصد از گوشت قرمز کشور در بخش پرواربندی

پوریان، رئیس شورای تامین‎کنندگان دام گفت: یکی از زنجیره‌های تولید گوشت قرمز بخش پرواربندی است که هم اکنون تامین ۶۵ درصد از نیاز کشور را برعهده دارند.

به گزارش بازار، رئیس شورای تامین کنندگان دام در نشست تخصصی با بیان این که هم اکنون بیش از ۱۷۵ هزار واحد پرواربندی در کشور وجود دارد، افزود: امروزه بخش پرواربندی که نقش مهمی در جلوگیری از کشتار دام‌های ضعیف دارد بدون حمایت مانده و تعداد پرواربندان در حال کاهش است.

منصور پوریان گفت: گرانی و تامین نهاده ها، خشکسالی و کم آبی، نبود برنامه و نقدینگی از دلایل اصلی بی میلی پرواربندان است.

وی گفت: برای رونق این صنعت و تولیدگوشت قرمز مورد نیاز کشور، باید از تغییر شیوه دامداری در روستاها از سنتی به پرواربندی حمایت شود. رئیس شورای تامین کنندگان دام، خشکسالی فراگیر را به عنوان یک تهدید در صنعت دامداری دانست و افزود: هم اکنون جمعیت دامی سبک کشور حدود ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار راس است که از این تعداد، ۸ میلیون راس به عنوان دام زنده نیم گوشت، تنها برای صادرات مناسب است.

منصور پوریان با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما نگاه به دام فقط به عنوان تولید پروتئین است، افزود: سال گذشته ۱۶ میلیون دلار پشم وارد کشور شد در صورتی که پشم دام‌های ایرانی روی دست دامدار ماند و خریداری نداشت! بنابراین توجه جدی به بخش پشم و چرم دام کشور، می‌تواند علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به این کالا به صادرات آن هم کمک کند.

وی با بیان اینکه ورود به موقع پشتیبانی امور دام کشور باعث تعادل قیمت در بازار می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما و همه تولیدکنندگان، تامین بازار داخلی و جلوگیری از گرانی غیر منطقی گوشت قرمز بر اثر نبود سیاست درست و کنترل بازار است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha