۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
طرح پتروشیمی میانکاله متوقف شد

طرح پتروشیمی میانکاله متوقف شد

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد.

به گزارش بازار، سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران، صدور مجوز این طرح را منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد.

مسعود عالیخانی در این نامه، با تاکید بر ضرورت به کارگیری مشاوران محیط زیستی رتبه یک از سازمان برنامه و بودجه و نظارت یکی از دانشگاه‌های ذیصلاح منطقه، انجام مطالعات تکمیلی شامل ارزیابی توان اکولوژی جهت بارگذاری واحدهای پتروشیمی و آب شیرین کن و طرح‌های پی آیند، بررسی آثار تجمعی آب شیرین کن بر مناطق تحت مدیریت سازمان و زیست بوم دریا، بررسی میزان و آثار ناشی از خروجی‌های آلاینده‌های گازی و پساب صنعتی حاصل از فرآیند بر اساس اسناد فنی طرح (ارزیابی آثار زیست محیطی) و ارایه برنامه مدیریت و پایش زیست محیطی مناسب را خواستار شده است.

وی در ادامه افزوده است: صدور مجوز محیط زیستی این طرح، تابع نتایج حاصل از انجام این مطالعات و بررسی در کمیته ارزیابی سازمان است.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرده است که باید از هر گونه عملیات اجرایی قبل از مطالعات تکمیلی و صدور مجوز محیط زیستی اجتناب شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha