۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بارورسازی ابرها
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای بارورسازی ابرها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اقدام مجلس در خصوص تخصیص اعتبار به بارورسازی ابرها می‌تواند گامی باشد تا در آینده بتوانیم در قالب این سازوکار موضوع رفع خشکسالی و تامین آب مورد نیاز را پیش ببریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص راه‌های تامین آب مورد نیاز کشور، گفت: یکی از راه‌های تامین آب مورد نیاز در دنیا استفاده از آب‌های جوی و منابع آبی حاص از بارش‌ها است اما متاسفانه علی رغم شرایط ویژه کشور، در این زمینه‌ها اقدامات عملیاتی، تحقیقاتی و پژوهشی انجام نداده‌ایم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به دغدغه نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ میزان ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به موضوع بارور سازی ابرها اختصاص پیدا کرد تا این حوزه با اقدامات دستگاه‌های اجرایی به صورت عملیاتی پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در زمینه بارورسازی ابرها مبتنی بر اطلاعات و داده‌های پژوهشی گذشته است، افزود: می‌توانیم اقدامات لازم در زمینه بارورسازی ابرها را با استفاده از تجارب سایر کشورها و در قالب برنامه‌های مشترک منطقه‌ای انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اقدام مجلس در خصوص تخصیص اعتبار به بارورسازی ابرها می‌تواند گامی باشد تا در آینده بتوانیم در قالب این سازوکار موضوع رفع خشکسالی و تامین آب مورد نیاز کشور را پیش ببریم.

اوسطی با بیان اینکه در کنار بارورسازی ابرها موضوع بهره‌برداری از آب‌های ژرف نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار دارد، گفت: کشورها با توجه به اطلاعات کلیدی در زمینه بهره‌برداری از آب‌های ژرف این اطلاعات را در اختیار سایر کشورها قرار نمی‌دهند، اما دانشمندان بسیار خوبی در کشور داریم که می‌توانیم با تکیه بر آنها به اطلاعات مورد نیاز در این زمینه دست پیدا کنیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تاکنون کشور در زمینه بهره‌برداری از آب‌های ژرف و بارورسازی ابرها موفق عمل نکرده ایم به واسطه عدم تخصیص اعتبارات کافی بوده است، تصریح کرد: باید بارورسازی ابرها در قالب راهبردی ملی در زمینه تامین آب مورد نیاز کشور در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha