۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
«تولید» کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان:

«تولید» کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

گرگان- غفاری، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: مهارت آموزی، کارآفرینی و تولید، کلید حل مشکلات کشور و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است.

منصور غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و شعارهایی که در چند سال اخیر انتخاب فرموده اند، به اهمیت تولید پی می‌بریم زیرا تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان افزود: در این بین دانشگاه فنی و حرفه ای با رسالت و ماموریت مهارت محوری که دارد می تواند نقشی مهم در نیل به منویات رهبری و تحقق شعار سال داشته باشد

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین اولین برنامه در پیاده سازی رهنمودهای گام دوم انقلاب اسلامی است، ارائه راهبردهای مهارت محوری و کارآفرین پروری در نظام آموزش عالی گلستان و ارائه راهبردهایی برای تحقق مهارت آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین پرور، اشتغالزا و مولد در دستور کار قرارگیرد.

غفاری گفت: دانشگاه با رویکرد تحول‌گرایی و خلق ثروت می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود به سمت حل مسائل کشور حرکت کند و به ‌عنوان پیشران در کسب و کارهای مهارتی نقش‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد: با شکل گیری نهادهای واسطی مانند پارک های علم و فناوری و مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای، می توان ظرفیت آموزش دانشگاهی را به محصولات قابل کاربرد جامعه و صنعت تبدیل کرد و این موضوع باعث ایجاد تحرک در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنابراین ساماندهی و سامان یابی ظرفیت ها و مأموریت های دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای حل چالش ها و مسائل اولویت دار کشور در دستور کار قرار گرفته است.

غفاری گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه کارآفرین نسل چهارم، اهتمام ویژه خود را برای افزایش قابلیت های مهارتی نیروی انسانی و ایجاد زمینه های اشتغال مولد و بالا بردن نرخ بهره وری نیروی انسانی از طریق ارائه آموزش های مهارت محور در راستای تولید ثروت به کار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان اظهارکرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای براساس استانداردهای دانشگاه خود شایستگی‌ها و توانایی‌هایی را به دست می‌آورند که در طول زندگی کاری خود پس از فارغ التحصیلی، به عنوان سرمایه انسانی ارزشمند و تحول آفرین شناخته شوند.

وی گفت: از مهم ترین اهداف این دانشگاه گسترش آموزش های کارآفرینی به منظور افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، توانمندسازی اجتماعی دانشجویان به منظور راه اندازی محیط های اشتغال و کارآفرینی، بهبود و توسعه پیوندهای دانشگاه، بنگاه های اقتصادی و بازار در چارچوب رویکردهای نظام های محلی و ملی نوآوری و بهبود فرهنگ کار و تولید در کشور است که دانشجویان می توانند با تکیه بر این اهداف و به بهترین شکل ممکن مهارت بیاموزند و نقش خود را در راستای اشتغال آفرینی مشق کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha