۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
اعطای وام ارزان قیمت برای تولید اقلام کرونایی
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار شد

اعطای وام ارزان قیمت برای تولید اقلام کرونایی

کبیری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تعاونی مرتبط با تولید محصولاتی مانند ماسک، البسه بیمارستانی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد جعفر کبیری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تعاونی های که در این چهار حوزه فعال هستند برای اینکه بتوانند با تهیه مواد اولیه بیشتر و یا دوباره با بازآرایی خطوط تولید محصولات نهایی خود را افزایش دهند تسهیلات با نرخ ترجیحی بصورت سرمایه در گردش به آنان اعطا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۵ تعاونی در سطح کشور شناسایی شده است، اظهارداشت: تسهیلات مزبور تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون اخذ وثیقه به تعاونی های تولیدکننده این اقلام بهداشتی پرداخت می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وام از محل تفاهم نامه چهارجانبه میان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و معاونت امور تعاون به این دسته از بنگاه ها اختصاص تا ظرفیت تولید خود را بالا ببرند.

وی افزود: کارآفرینان می توانند درخواست وام خود را به بانک توسعه تعاون یا معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیم کنند.

کبیری بیان داشت: برخی از تولید کنندگان با شیوع بیماری کووید ۱۹ و رکود در بازار پوشاک با تغییر کاربری خطوط خود توانسته اند باعث ادامه روند تولید و فعالیت کارگران و همچنین کمک به شبکه بهداشت کشور شوند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای مثال یک شرکت تعاونی تامین نیاز در کشور وجود داشت که ۲۹ برند نام آشنا ایرانی در آن عضو بودند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اعضای این تعاونی نیز با دریافت تائیدیه از وزارت بهداشت و تغییر خطوط تولیدی خود در حال تولید ماسک و گان هستند.

وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید تعاونی های تولید کننده محصولات ضدعفونی کننده، البسه بیمارستانی وکالاهای طبی مانند دستکش و ماسک در کشور خبر داد و یادآورشد: حمایت از این تعاونی ها علاوه بر تامین محصولات مورد نیاز جامعه به ایجاد و صیانت افزون بر سه هزار فرصت شغلی موجود در این تعاونی ها کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha