۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
ضرورت ارائه طرح دو فوریتی در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

ضرورت ارائه طرح دو فوریتی در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ضرورت ارائه طرحی دو فوریتی در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو یادآور شد: دولت قول داد سهام خود را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: به نوبه خود حرکت تکفیری‌ها در به شهادت رساندن دو تن از طلاب جهادی حوزه های علمیه کشور را محکوم می‌کنم و عرض تسلیت دارم به علماء و طلاب حوزه‌های علمیه و از دستگاه‌های امنیتی کشور می‌خواهیم که بیش از پیش در حفظ امنیت جان مردم کشور عزیزمان کوشا باشند.

دولت برای رفع مشکلات ناشی از سرمازدگی شدید محصولات کشاورزی تدبیری بیندیشد
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اخیرا شاهد سرما زدگی بیش از حد محصولات کشاورزی در سطح کشور بودیم به گونه‌ای که اکثر محصولات استراتژیک ما به ویژه گندم مورد سرمازدگی شدید قرار گرفته است و اگر دولت نتواند یک برنامه‌ریزی منسجمی را برای کنترل قیمت گندم داشته باشد قطعا در تابستان به مشکل برمی‌خوریم.

صالحی اظهار کرد: الان دلال‌ها و واسطه‌ها به بازار ریخته‌اند و گندم را تا کیلویی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنند با قیمتی که دولت تعیین کرده است ۱۱هزار تومان که قیمت خوبی است نسبت به سال گذشته، اما اگر نتوانیم بازار را کنترل کنیم قطعا در تهیه این کالای استراتژیک در آینده‌ای نه چندان دور به مشکل برمی‌خوریم. از طرفی بیمه محصولات کشاورزی به دلیل عدم عملکرد مناسب دستگاه‌های متولی باعث عدم اعتماد در بین کشاورزان شده است کما اینکه آنها محصولات کشاورزی به ویژه گندم را بیمه نکرده‌اند که این باعث خسارت بیش از پیش به جامعه کشاورزی گردیده است. همچنین سیاست‌های غلط در صادرات و واردات محصولات کشاورزی باعث شده که بعضی از محصولات تا ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند مثل گوجه فرنگی و امروز خوشحالیم که گوجه فرنگی کیلویی ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود و کاهش قیمت داشته است که می‌طلبد وزیر محترم جهاد کشاورزی جدی‌تر و با اتخاذ سیاست‌های درست در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی به تنظیم بازار کمک کند.

پلیس راهور مانع از شماره‌گذاری خوروهای بی‌کیفیت شود
وی ضمن تشکر از وزیر صمت برای حمایت از صنایع در حال احداث شهرستان اقلیم در تذکری به وی پیرامون قرعه‌کشی برای خودروها، تصریح کرد: آقای وزیر تعهد دادند که برای حذف قرعه‌کشی خودروها اقدام جدی به عمل آورند که همچنان پا برجا است، از طرفی شاهد این قضیه بودیم که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصوبه مجلس و شورای نگهبان را در مورد واردات خودرو رد کرد و در اثر بی‌کیفیتی خودروهای تولید داخلی ۷۵۰ نفر از عزیزان ما در تعطیلات نوروز جان خود را از دست دادند به گونه‌ای که داد فرماندهی محترم راهور را بالا برد و اعلام کردند به دلیل کیفیت پایین خودروها دیگر خودروهای داخلی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم.

صالحی خطاب به فرمانده راهور، خاطرنشان کرد: یکبار برای همیشه یک حرکت انقلابی انجام دهید و جلوی شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت را بگیرید تا خودروسازان یکبار برای همیشه خود را جمع کنند.

وی اظهار کرد: از مجلس می‌خواهیم یک طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه کند، اجازه دهیم این انحصار در بازار خودروها یکبار برای همیشه بعد از انقلاب شکسته شود، چرا جان ۱۰۰ میلیون نفر را گرفته‌ایم به بهانه حمایت از تولید داخل، خودروسازان در این ۴۳ سال چکار کردند که هنوز که هنوز است توقع دارند مجلس و دولت از آنها حمایت کنند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: دولت قول داد که سهام خود را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند، امروز شاهد این هستیم که شرکت‌های زیرمجموعه دولت می‌خواهند سهم ایران خودرو و سایپا را خریداری کنند، کجای دنیا شرکت‌های زیرمجموعه دولت سهم دولت را خریداری می‌کند؟ چه اتفاقی در این کشور در حال افتادن است، مردم چه گناهی کرده‌اند که باید تاوان بی عرضگی مسئولان ایران خودرو و سایپا را با دادن جان خود در جاده‌ها بدهند؟

دولت هر چه سریعتر لایحه نظام پرداخت هماهنگ حقوق را به مجلس ارائه دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم هر چه زودتر لایحه نظام پرداخت هماهنگ حقوق را همانطور که رییس جمهور وعده داده است به مجلس بیاورد تا بیشتر از این شاهد بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت نباشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha