۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
حرکت بزرگ مایکروسافت به سمت ابری سازی حداکثری ویندوز ۱۲
تازه های فناوری؛

حرکت بزرگ مایکروسافت به سمت ابری سازی حداکثری ویندوز ۱۲

شرکت مایکروسافت در نظر دارد ویندوز ۱۲ را به سمت ابری سازی حداکثری و فاصله گرفتن از ذخیره سازی محلی اطلاعات بر روی سیستم های شخصی سوق دهد.

به گزارش بازار، نسخه جدید آپدیت ویندوز ۱۱ که به تازگی از سوی مایکروسافت روانه بازار شده د حقیقت این سیستم عامل محبوب را به نوعی سیستم عامل هیبریدی یعنی تلفیقی از سیستم محور و ابر محور ارتقا داده است.

این پلتفرم در حقیقت بر مبنای پروژه بزرگ مایکروسافت ۳۶۵ طراحی شده که نقشه راه این شرکت برای حرکت گسترده از فضای مبتنی بر سیستم سخت افزاری به سمت ابری سازی اطلاعات محسوب می شود. حتی برخی به روزرسانی ها مانند فایل اکسپلورر و سیستم جدید ویدئو کنفرانس ویندوز که بر روی ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض نصب شده اند نیز در به روز رسانی جدید، کاملا ابری محور شده اند.

اما مایکروسافت همزمان با به روز رسانی ویندوز جوان ۱۱، مشغ.ل کار بر روی طراحی و ساخت ویندوز ۱۲ است که به گفته این شرکت، به نسبت نسخه فعلی، بسیار ابری محورتر بوده و می توان حتی ادعا کرد که نخسه بعدی ویندوز، کاملا ابری خواهد بود.

حرکت بزرگ مایکروسافت به سمت ابری سازی حداکثری ویندوز ۱۲

به گفته کارشناسان، ویندوز ۱۲ در حقیقت همان ظاهر و ویژگی های ویندوز فعلی یعنی دسکتاپ و سایر موارد را دارا بوده و تنها تفاوت آن با ویندوزهای قبلی در این است که تمامی اطلاعات به احتمال زیاد بر حافظه ابری مایکروسافت یا همان One Drive ذخیره خواهد شد.

«ساتیا نادلیا» از مهندسین ارشد مایکروسافت نیز در خصوص این حرکتعظیم و انقلابی مایکروسافت به سمت ابری سازی حداکثری ویندوز گفت: مسلما مایکروسافت به دنبال حرکت به سمت هیبریدی سازی است... مرزهای موجود میان کامپیتورهای شخصی و فضای ابری در حال محو شدن هستند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که تمامی کاربران مایکروسافت ۳۶۵، می توانند سیستم های خود را بر روی سیستم دسکتاپ ابری بوت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

اما از آنجا که استفاده از فضای ابری مایکروسافت تا حد کمی رایگان بوده و بیش از حجم مشخصی ، اربرن باید اقدام به خرید فضای اضافی ابری برای سیستم های کامپیتور خود کنند، این نگرانی وجود دارد که نیاز برخی کاربران به حجم بالای ذخیره سازی، ههزینه های سنگینی بر آنها تحمیل کند که مایکروسافت هنوز شرایط استفاده از فضای ابری و هزینه های مربوط به آن برای ویندوز ۱۲ را اعلام نکرده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha