۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
۴۹۱ میلیون دلار کالا از یزد صادر شد| رشد ۳۳ درصدی ارزش صادرات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۴۹۱ میلیون دلار کالا از یزد صادر شد| رشد ۳۳ درصدی ارزش صادرات

یزد- سلمانی، مدیرکل گمرک یزد از صادرات بالغ بر ۴۹۱ میلیون دلاری از استان به خارج کشور خبر داد.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد صادرات استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۶۴ تن کالا به ارزش ۴۹۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۲۵ دلار از گمرک استان یزد به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی، میزان واردات در این مدت را ۱۰۳ هزار و ۷۰۶ تن به ارزش ۲۶۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۲۷ دلار عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۸۴ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سلمانی، کاشی و سرامیک، مقاطع و سازه های فولادی شامل میلگرد، پروفیل و شمش فولاد، انواع نایلون و گرانول، انواع هیدرو کربن های سبک و ترکیبات مولیبدن را عمده ترین کالاهای صادراتی استان در سال گذشته برشمرد و افزود: این کالاها اغلب به کشورهای همسایه شامل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان و عمان صادر شده است.

گوشت گوساله و ماشین آلات خط تولید عمده‌ترین کالاهای وارداتی یزد
مدیرکل گمرک استان یزد، عمده کالاهای وارداتی استان را گوشت گوساله و مرغ منجمد، مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت، الیاف آکرلیک و ضایعات کاغذ و مقوا ذکر کرد که بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، برزیل، هلند، عراق و آلمان به کشور وارد شده است.

سلمانی با اشاره به نامگذاری سال جدید به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: گمرک یزد همیشه پذیرای تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان و بخش غیر دولتی به ویژه شرکت های دانش بنیان بوده و آمادگی دارد مشکلات آنان را پیگیری و تا حدامکان رفع کند .

وی با اشاره به تسهیلات گمرک جمهوری اسلامی در سال جاری برای شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: پذیرش معافیت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید و پذیرش ضمانت نامه بانکی یک ساله صرف نظر از زمان مراجعه به گمرک برای حقوق ورودی قطعات یدکی و مواد اولیه وارداتی این شرکت ها از جمله تسهیلات گمرک به شرکت های دانش بنیان است.

حمایت‌های گمرک یزد از صادرکنندگان
سلمانی، همچنین اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یک ساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی، ارزیابی کالای صادراتی درمحل و خارج از ساعت اداری، استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی، تسهیلات ویژه برای فعالان مجاز اقتصادی و اعمال رویه ورود موقت و استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی به کار رفته در صادرات را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان ذکر کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه بسته حمایتی گمرک حاوی جزئیات کامل تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی به ویژه شرکت های دانش بنیان است، ابراز امیدواری کرد: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی با مطالعه دقیق این بسته حمایتی از تسهیلات در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      همش کشکه چراچیزی ارزون نمیشه یزدکه معدن زیادداره جواب بدین اقای ریس گمرک