۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
پیش‌بینی برداشت ۵۲ هزار تن گندم از مزارع مشهد

پیش‌بینی برداشت ۵۲ هزار تن گندم از مزارع مشهد

مشهد- مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد، از کشت گندم در ۱۱ هزار و۵۰۰ هکتار از مزارع مشهد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۵۲ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشهد تولید و برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، امید طهماسبی زاده از کشت گندم در سطح ۱۱۵۰۰ هکتار در شهرستان مشهد خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۵۲ هزار تن گندم از مزارع شهرستان مشهد تولید و برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد گفت: سال ۱۳۹۸ با وجود تمامی محدودیت‌های این بخش که متأثر از تحریم اقتصادی کشور و حوادث غیرمترقبه‌ای بود، برای بخش کشاورزی سالی خوب و توأم با موفقیت و افزایش تولید بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته تلاش مضاعف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی موجب شد که در تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به سال زراعی ۱۳۹۷ افزایش چشمگیری در عملکرد و راندمان آنها داشته باشیم.

طهماسبی زاده گفت: در سال ۱۳۹۸ تولید محصولات کشاورزی از ۴۰هزار و ۲۵۰ تن در سال ۱۳۹۷ به ۵۲ هزار تن رسید و ۳۰درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد: از محصولات شاخص زراعی شهرستان مشهد که با افزایش تولید چشمگیری همراه بود، می‌توان به محصول استراتژیک گندم اشاره کرد که با سطح کشت ۱۱هزار و۵۰۰ هکتار و پیش بینی  تولید ۵۲هزار تن گندم از سطح مزارع، رکورد شهرستان نسبت به عملکر سال قبل در این زمینه شکسته  شود.

وی افزود: گندم تولیدی در شهرستان مشهد طی چند سال گذشته کیفیت خوبی داشت و روزبه‌روز به کیفیت آن افزوده می‌شود.

کد خبر: ۱۴٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha