۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
تامین آب شرب مردم شهرهای همدان از چاه ها و منابع زیرزمینی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تامین آب شرب مردم شهرهای همدان از چاه ها و منابع زیرزمینی

همدان – بختیاری فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: حدود ۶۰ درصد تامین آب شرب شهرهای استان همدان از چاه ها و منابع آب زیرزمینی است.

فرهاد بختیاری فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد تامین آب شرب شهرهای استان همدان از چاه ها و منابع آب زیرزمینی است، گفت: ۷۰ درصد آب مورد نیاز در بخش روستایی نیز از چاه ها و منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی رخ داده در سال گذشته و کاهش بارندگی ها در حوزه آبریز استان همدان مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب باید دوچندان شود، افزود: باید منابع آبی موجود به درستی مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: باید از منابع آبی موجود و محدود برای تامین آب شرب مردم شهرها و روستاها استفاده شود.

بختیاری فر با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب شرب شهر همدان اجرای تعدادی پروژه ضربتی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: پروژه حفاری ۶ حلقه چاه و اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال در منطقه آق حصار از جمله پروژه های تامین اضطراری آب شرب شهر همدان است که از مجموع ۶ حلقه چاه مذکور تاکنون چهار حلقه آن حفاری شده و حلقه پنجم در مرحله تست پمپاژ است.

وی بیان کرد: انتظار می رود از مجموع ۶ حلقه چاه حفر شده چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه از کسری آب شرب همدان جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بااشاره به دیگر پروژه کوتاه مدت تامین آب شرب همدان گفت: بهره گیری از چاه های اجاره ای کشاورزان و تامین ۱۱۰لیتر در ثانیه آب از این محل از جمله این پروژه ها است.

بختیاری فر با بیان اینکه خدمت به مشترکین را در هر شرایطی از تکالیف خود می دانیم، اظهار کرد: با وجود کمبود بارش های جوی و افت ذخایر آبی، توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر و استان همدان از وظایف ماست.

.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha