۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
کامیون‌های خالی در بازارچه مرزی «میلک» از پرداخت عوارض معاف شدند

کامیون‌های خالی در بازارچه مرزی «میلک» از پرداخت عوارض معاف شدند

زاهدان - مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان گفت: حذف عوارض ورودی برای کامیون‌های خالی در بازارچه میلک در راستای رونق صادرات، تامین معیشت مرزنشینان و توسعه روابط تجاری با همسایگان محقق شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر اظهار داشت: عوارض ورودی برای کامیون‌های خالی در بازارچه میلک واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در راستای رونق صادرات، تأمین معیشت ساکنان نواحی مرزی و توسعه روابط تجاری با همسایگان که از اهداف دولت سیزدهم بوده حذف شد.

مدیر بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون صادرات از بازارچه مرزی میلک دو هزار و ۹۰۰ درصد در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در راستای رونق صادرات خاطرنشان کرد: برای نخستین بار پس از ۱۷ سال، فعالیت تجاری شرکت‌های تعاونی مرزنشین در بازارچه‌های مرزی احیا شد. تنها از ابتدای سال تاکنون حدود ۹ میلیون دلار صادرات از بازارچه مرزی میلک توسط تعاونی‌های مرزنشین انجام شد.

میر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال صادرات از بازارچه مرزی میلک به بیش‌از ۱۲۰ میلیون دلار برسد. تعاونی‌های مرزنشین، پیله‌وران و کوله‌بران می‌توانند در مقابل صادرات انجام شده اقدام به ورود کالا به صورت پایاپای و تهاتری از کشورهای همسایه کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha