۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
صادرات غیرنفتی گیلان از ۷۳۰ میلیون دلار گذشت
رئیس سازمان صمت گیلان:

صادرات غیرنفتی گیلان از ۷۳۰ میلیون دلار گذشت

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: هدفگذاری میزان صادرات غیرنفتی گیلان ۷۲۰ میلیون دلار در سال گذشته بود که به همت تجار و بازرگانان گیلانی، میزان صادرات گیلان از مرز ۷۳۰ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، تیمور پورحیدری میزان افزایش ارزش دلاری صادرات استان گیلان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه را ۱۰ درصد عنوان کرد و تشریح کرد: این رشد صادراتی علیرغم تحریم های شدید و ظالمانه ای است که بر مردم ما تحمیل شده و شایسته تقدیر و تحسین است.

وی افزود: عمده صادرات استان در سال گذشته شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان و... است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان همچنین افزود: در خصوص ثبت سفارش کالا در استان بیش از شش هزار ثبت سفارش در سال ۱۴۰۰ داشتیم و میانگین پاسخگویی برای هر ثبت سفارش ۳ روز بوده است که زمان مطلوبی نسبت به میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

پورحیدری در خصوص میزان صدور کارت بازرگانی در سال گذشته، عنوان کرد: تعداد کارت بازرگانی صادره در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۹ فقره بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲۱۹ درصدی را نشان می دهد و نشان از ترغیب بازرگانان به توسعه تجارت در گیلان و ماحصل آن افزایش مبادلات تجاری در استان و رشد صادراتی است.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به لزوم افزایش زیرساختهای بیشتر برای تحول در حوزه مبادلات تجاری، تصریح کرد: ظرفیت اولیه بالقوه برای توسعه مبادلات تجاری گیلان با همسایگان بسیار فراوان است فقط می طلبد زیرساخت ها تقویت و امکانات ترانزیت دریایی و بندری توسعه یابد.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha