۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
طرح برخورد با قاچاق قطعات خودرو
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد

طرح برخورد با قاچاق قطعات خودرو

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سبد کالاهای مبارزه با قاچاق لوازم و قطعات یدکی خودرو در کمتر از ۴۵ روز آینده، از ۲ قلم به ۱۳ قلم کالای اولویت دار افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص طرح برخورد با قاچاق قطعات خودرو اظهار کرد: با توجه به اولویت بندی که در کالاهای مشمول سبد مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است، موضوع کمک فنر و باتری در اولویت قرار دارد.

او افزود: مصرف کنندگان برای تهیه این قطعات، با نصب نرم افزار کاربردی سامانه جامع تجارت (mtsw) بر روی تلفن همراه و با درج کدی که روی کمک فنر، باتری و جعبه کالا حک و الصاق شده است، می‌توانند از اصلی یا جعلی بودن کالا مطلع شوند و یا با کد دستوری * ۴ * ۷۷۷۷ # استعلام کالا را انجام دهند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: سبد کالای لوازم و قطعات یدکی خودرو از ۲ به ۱۳ قلم کالای اولویت دار می‌رسد که مصرف کنندگان در این حوزه هم باید ابتدا استعلام و نظرسنجی کرده و سپس هزینه پرداخت کنند و قطعه را در خودرو خود نصب نمایند.

دهقانی نیا در ادامه گفت: براساس توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، این ۱۳ قلم کالا در کمتر از ۴۵ روز آینده به سبد اضافه می شوند و اطلاع رسانی هم صورت می‌گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و عرض گفت: اگر استعلام صورت گرفته توسط مصرف کنندگان منفی باشد، سیستم به صورت اتوماتیک این موضوع را به زیرمجموعه‌های بازرسی خودش ارجاع می‌دهد؛ البته مردم هم می‌توانند از سامانه تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha