۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
عبور قیمت جهانی مس از مرز ۱۰۳۳۰ دلار در تن

عبور قیمت جهانی مس از مرز ۱۰۳۳۰ دلار در تن

قیمت جهانی مس برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی، از ۱۰ هزار دلار عبور کرد و اکنون حدود ۱۰ هزار و ۳۳۶ دلار در تن است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۲۱ میلیون و ۹۶ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۳۴ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۲ درصدی تولید است.

از این میزان، ۱۱ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۰۰ تن «اروپا» و ۸۹۵ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴.۴ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۵ میلیون و ۹۱۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۴ میلیون و ۸۲۱ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴.۴ درصدی است.

افزایش ۱.۴ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۱۲ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۲۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۴ درصدی است.

افزایش حدود ۷۵ صدم درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳۰ میلیون و ۷۷ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۹ میلیون و ۸۵۳ هزار تن)، حدود ۷۵ صدم درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس: ۱۰۳۳۶ دلار در تن
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی، از ۱۰ هزار دلار عبور کرد و اکنون حدود ۱۰ هزار و ۳۳۶ دلار در تن است. افزایش قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار، نخستین بار طی سال‌های اخیر، در اواخر فوریه ۲۰۲۲ رخ داد.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha