۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۴ میلیارد دلار کالا از طریق مرز باشماق مریوان ترانزیت شد
مدیرکل گمرکات کردستان:

۴ میلیارد دلار کالا از طریق مرز باشماق مریوان ترانزیت شد

کردستان - مدیرکل گمرکات کردستان گفت: چهار میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار کالا طی سال گذشته از طریق مرز باشماق مریوان ترانزیت شد.

بختیار رحمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان است، اظهار داشت: میزان ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق طی سال ۹۸ یک میلیون  و ۶۲۶هزار تن کالا بوده است.

وی ارزش دلاری میزان کالای ترانزیت شده از این مرز را چهار میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: میزان ترانزیت انجام شده از مرز باشماق در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ وزنی ۴۴ درصد کاهش و از نظر ارزش ریالی هم ۴۷ درصد افزایش داشته است.

رحمانی‌پور با اعلام اینکه مرز رسمی باشماق سال گذشته رتبه دوم ترانزیتی مقصد را در بین ۵۷ گمرک کشور کسب کرد،  یادآور شد: از مجموع ترانزیت انجام شده در سال گذشته یک میلیون و ۸۲ هزار تن کالا ترانزیت خارجی مقصد بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان اضافه کرد: ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیت شده سه میلیارد و ۴۱۱ میلیون دلار بوده است.

رحمانی‌پور گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و در نتیجه بسته شدن گمرکات مرزی کشور عراق، گمرک باشماق جزو سه مرزی بود که با رایزنی مقامات استانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو سوی مرز تعطیل نشد.

کد خبر: ۱۴٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha