۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
استقرار گمرک در بندر خشک آپرین طی ماه آینده| ایجاد قطب ریلی آپرین در مرکز کشور
مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد

استقرار گمرک در بندر خشک آپرین طی ماه آینده| ایجاد قطب ریلی آپرین در مرکز کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن از استقرار گمرک در بندر خشک آپرین طی ماه آینده با توجه به دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی به همراه سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن از بخش های مختلف بندر خشک آپرین بازدید کردند.

در این بازدید که نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل گمرک و جمعی از مدیران این شهرستان حضور داشتند، از محوطه گمرکی بندر خشک آپرین بازدید به عمل آمد و در خصوص استقرار گمرک در آپرین بحث‌های کارشناسی و تخصصی انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن طی این بازدید گفت: امروز به همراه وزیر محترم اقتصاد و دارایی و رییس گمرک از بخش های مختلف مرکز لجستیک آپرین بازدید کردیم. تمام مفاد توافقنامه بین شرکت راه آهن و گمرک، اجرا شده است و امیدواریم طی ماه‌ آینده، گمرک در آپرین مستقر شود.

صالحی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته چندین بار از مرکز لجستیک آپرین بازدید کردیم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار گمرک را فراهم کرده‌ایم. نیاز بود از روند پیشرفت پروژه طی ماه‌های گذشته بازدید داشته باشیم و امیدواریم با دستور وزیر محترم اقتصاد و دارایی در این بازدید و استقرار گمرک، قطب ریلی آپرین در مرکز کشور و جنوب پایتخت ایجاد شود.

مدیرعامل راه آهن افزود: راه‌اندازی بندر خشک اپرین و ایجاد قطب لجستیک آپرین، موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی منطقه اسلامشهر خواهد شد هر چند در این بین ممکن است برخی موانعی بتراشند زیرا ممکن است منافع عده‌ای در خطر بیفتد.

وی یاداور شد: هفته اول فروردین ماه امسال، فاز اول دپوی تعمیرات جاری لکوموتیو راه‌اندازی شد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام گرفته است و امیدواریم با استقرار گمرک در این مرکز، بندر خشک آپرین عملیاتی و افتتاح شود.

مدیرعامل راه آهن ابراز امیدواری کرد: با توجه به بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه، با افتتاح بندر خشک ریلی آپرین شاهد ثبت رکوردهای دیگری در حمل و نقل باری ریلی باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی در پایان این بازدید گفت: مرکز لجستیک آپرین اسلامشهر که انشالله در قالب یک بندر خشک موفق در قلب خطوط ترانزیتی کشور فعال خواهد بود، ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خاندوزی با یادآوری این نکته که با توجه به اهتمام جدی دولت سیزدهم بر این که این دست از نقاط می‌توانند نقش استراتژیک در فرآیند اقتصادی کشور و منطقه بازی کنند، ادامه داد: با توجه به سفر هیات دولت به اسلامشهر، لازم دانستم این مورد را به عنوان یکی از خبرهای امید بخش منطقه، بررسی‌ کنیم و امیدواریم با حل این مسائل طی ماه های آینده تمام عقب ماندگی های گذشته جبران شود و ما شاهد احیای بندر و بهره برداری از بندر خشک آپرین باشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha