۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
خسارت ۱۵ تا ۷۰ درصدی محصولات باغی استان همدان در سرمازدگی فروردین ماه
رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

خسارت ۱۵ تا ۷۰ درصدی محصولات باغی استان همدان در سرمازدگی فروردین ماه

همدان - ظفری، رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: باغ های استان همدان بر اثر سرمای فروردین ماه بین ۱۵ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شده اند.

احد ظفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اثر افت دما در فروردین ماه سالجاری در استان همدان ۱۹هزار و ۳۱۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان دچار خسارت شدند، گفت: برآورد ریالی خسارت سرمازدگی فروردین ماه امسال رقمی حدود ۴۹۴ میلیاردتومان است.

وی سطح باغات خسارت دیده استان همدان در اثر افت دما را ۹هزارو ۹۱۹هکتار اعلام کرد و گفت: خسارت وارده به این بخش ۴۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: ۹ هزار و ۳۹۶ هکتار از زمین های زراعی نیز دچار سرمازدگی شدند به طوری که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از اراضی زراعی استان همدان را شامل شد و ‌۵۷ میلیاردتومان به محصولات زراعی خسارت زد.

محصولات باغی زردآلو، بادام آبی و بادام دیم و آلو و کلزا، گلرنگ، گندم آبی، گندم دیم، جو آبی و جو دیم نیز در بین محصولات زراعی بیشترین خسارت را دیده اند

ظفری محصولات باغی زردآلو، بادام آبی و بادام دیم و آلو را متحمل بیشترین خسارت عنوان کرد و افزود: کلزا، گلرنگ، گندم آبی، گندم دیم، جو آبی و جو دیم نیز در بین محصولات زراعی بیشترین خسارت را دیده اند و خسارت بین ۲۰ تا ۳۰درصد برآورد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: طی هماهنگی با صندوق بیمه طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ حدود ۲۴۴ هزار هکتار از محصولات زراعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و از محصولات باغی نیز ۵۶۶ هکتار در این سال زراعی بیمه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان و بهره برداران باید به اطلاعاتی که از طریق شبکه پیش آگهی و هواشناسی به صورت پیامک پیرامون وضعیت آب و هوا ارسال می شود توجه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: کشاورزان باید نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند تا در زمان سرمازدگی محصول و به دنبال آن ایجاد خسارت از مزایای صندوق بیمه استفاده کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: به طور میانگین باغ های استان همدان بر اثر سرمای فروردین ماه بین ۱۵ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شده اند.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha